• Måbra

Storlek 68, hur länge?

Hur länge har era små flickor använt storlek 68 i kläder? Sitter här och beställer lite höstkläder och blir fundersam hur länge hon kommer kunna ha kläderna. Just nu är hon 13 veckor och väger 6.480 g och är 61,2 cm lång. Storlek 62 sitter precis på henne nu och är på vippen att bli för litet. 62/68 håller kanske någon månad till...

Bara nyfiken....hur länge har de sina storlekar på ett ungefär?

• Svar på tråden Storlek 68, hur länge?
  • mormia

Vår flicka är 7 månader och väger 8,080 och är 69 lång, hon kan ha 62 från H&M men den är lite kort. 68 är bra.

• yttan

Mina döttrar är 1 år och har storlek 68 fortfarande. Men dom var väldigt små när dom föddes så det kanske kan bero på det.

Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
  • mirre2

min minsting e 8½ månader har storlek 62 men hon e ganska liten vägde på 8mån kontrollen 6900g 63,5cm kort!

• hallon2

I en evighet... Just strl 68 hade min dotter hur länge som helst! Och när jag hört med "andra" så har det varit det samma med deras barn :) Man kan ju vika upp ärmarna, som sagt, och det är ganska så skönt med lite rymliga plagg när dom ska lära sig krypa, kräla & gå!

• alpha

Min dotter är 6 mån och hon har haft stl 62/68 lääääänge! Nu passar bara vissa 62 eftersom dom blir korta i grenen osv, men 68 är perfekt! Har köpt lite tjockare kläder i 74 som hon kan använda till hösten. Jag tror hon gick ifrån 56 när hon var ca två månader...51cm när hon föddes.

• musan

Min tjej är 15 veckor och jag måste köpa st 68 nu...hon väger 6670g och är 63 cm lång.

• Ankan217

Tips: Kolla BVC-boken. Den gröna man får där man skriver vikt och längd mm. Jämför hennes kurva med när hon är kring 68 cm. Då ser du ju hur gammal hon är ungefär när hon är där.

Jag tycker du kan använda strl 68 redan nu och kanske 3 mån till ungefär.

(Jag gissar mest, har inget definitivt svar!)

• Honey1982

Min son är 6 månader och håller på att växa ur stl 62 men kan knappt ha vissa i stl 68. Tror att den storleken kommer att passera snabbt.

• Veladis

Vi hoppade över 68... Vilya hade 62 mellan 1 och 4 månaders ålder, sedan körde vi på 74 direkt.

Svar på tråden Storlek 68, hur länge?