• wozzgirl

Ska ni ha brudtärna.. ni som gifter er?

Jag känner att jag kanske inte riktigt ha rnågon att fråga. Ingen som känns rätt iallfall och då kan det lika gärna vara..

"Behöver" man tärnan till nåt annat än att hålla brudbuketten under vigseln?
    Vem ska "hjälpa en" innan vigseln, med att komma i kläderna o åka till kyrkan?

• Svar på tråden Ska ni ha brudtärna.. ni som gifter er?
  • aragon

Nu är jag redan gift så jag kan ju berätta hur vi hade det...

Jag hade min bästa kompis som brudtärna...hennes uppgift var att hålla min bukett samt hålla lite ordning på brudnäbbarna....

Du behöver inte ha nån tärna.....har du en brudnäbb kan hon hålla..våra barn ska vara brudnäbbar nu i sept för våra kompisar och då ska Elin (6,5år) hålla buketten *ja jag är lite nervös*

Ett annat bröllop jag var på hade dom ingen tärna och bara små brudnäbbar...då fick brudens syster gå fram under själva akten och hålla buketten...det är ju oxå ett alternativ....å vill DU inte ha tärna så fixar det sig ändå... *lycka till*
    När blir det bröllop då??? *nyfiken*

Älskar mina bonusbarn och min man
  • missteddy

min kusn hade ingen och frissan hjälpte henne med påklädning och blommorna höll en avbarna i

• Werty

Självklart behöver man ingen tärna!

Påklädning o dyl kan mamma (annan nära person) hjälpa till med. Blombuktten kan man lägga på en stol som man ställer framme vid altaret.

Lycka till med bröllopet!

• wozzgirl

Några brudnäbbar har jag inet tänkt på.. det finns bara små killar i släkten..

Jag tror jag kommer att be en nära vän hjälpa mig sen, men jag vill inet be henne bli tärna ifall hon väljer att inte komma på bröllopet.. hon bor rätt långt borta nämligen o jag vill inte att hon ska tvingas tacka ja för det..

070707 blir det bröllop.

• Lola Jämtland

Nix! Ingen tärna här inte!
    Det är inte min grej lixom.....

Min bukett kommer jag att lägga bredvid mig när jag knäböjer vid altaret.
    O klä på mig....ja, har jag klarat det ensam i en massa år så lär jag fixa det när jag gifter mig oxå.

• wozzgirl

Jo jag antar att man klarar av att klä på sig själv i den här åldern.. men man lär ju vara lite nervös oxå. Vore bra med nån som lugnar nerverna åt en.

• Lola Jämtland

Ts

Den du gifter dig med då? Han (antar att det är en han) kan väl hjälpa dig o lugna dina nerver?

Jag skiter i om jag är nervös. Jag tänker som så att de som är med på bröllopet känner mig så skulle jag göra bort mig så gör det ju inget. Jag är ju bland släkt o vänner.

• wozzgirl

Jag tror min blivande make är lite skrockfull och inte vill träffa mig på morronen innan vigseln..

• Lola Jämtland

Jasså, jaha.....

• aragon

wozzgirl.....

Visst är man lite nervös men......kom ihåg att inte göra allt...man vill göra det och det  och det...duka......fixa servetter....fixa ljudet m.m lämna över lite uppgifter och konsentrera dej på att det är ER dag och be era vänner hjälper er att göra den till den bästa (hittills)

Älskar mina bonusbarn och min man
  • wozzgirl

Jag är en sån som gärna gör saker o ting själv än att be någon annan.. så det vore bra med någon bestämd människa som sa "nej" åt mig.. och såg till att jag tog det lite lugnt..

• aragon

wozzgirl...

Jag vet jag är likadan.........blev TVINGAD att klämna ifrån mej lite jobb..men visst hade ju lite koll ändå

Nu sitter jag här emd händerna fulla...har lovat vara värd på min kompis bröllop..jaja gubben ska ju oxå vara med men hänger med på en räckmacka....
    Barnen ska vara brunäbbar,jag ska sjunga...ja du ser fortfarande har jag inte lär mej....

Ensam är stark????!!!!
  • Taggtroden

Jag tror att jag ska be min syster att vara tärna, men endast med den uppgiften att hålla brudbuketten! :) Annars känner jag inte att jag behöver någon, än i alla fall ;)

• Linsen

Jag hade en av mina bästa vänninor som tärna och vi hade en underbar förmiddag tillsammans hos frissan, vi käkade och smuttade lite på skumpa osv, medans mitt hår blev gjort - det var så skönt att ha nån man verkligen känner med sig hela vägen, trots att jag är just en sån som hellre fixar allt själv än ber någon annan.

• Vicka81

Jag tänker inte ha någon tärna. Jag ber någon/syster/vän/mamma om hjälp innan akten med klänning osv + att smita fram och ta buketten i kyrkan

• HelenaL

Jag ska ha 2 tärnor och så ska vi ha 2 näbbar

• Duckan74

Jag hade två tärnor, men inte för att få hjälp utan för att jag ville. (Jag fixade deras hår t.o.m) Vem som helst kan hålla i buketten åt dig. Du kan be din mamma göra det, en kusin, syskon, ja vem som helst. Inga problem.

Lycka till!

Svar på tråden Ska ni ha brudtärna.. ni som gifter er?