• chokladpralinen

Ni som har en son som heter Ludvig :-)

Ni som döpt er son till ludvig, varför valde ni det namnet? Jag tyckte själv att namnet var fint, det betyder berömd och kämpe..

• Svar på tråden Ni som har en son som heter Ludvig :-)
  • Camillchen

Vi har också en Ludwig men med W eftersom barnmorskan skrev så på välkommen-info-lappen.

Vi tyckte att det var fint och skulle passa med vårt efternamn.
    Visste faktiskt inte vad det betyder ...

Rolig tråd som jag hjälper till att pusha ... Go Ludde!

• mrskensington

Inte son, men lillebror. Mina föräldrar gillar traditionella och lite ståtliga namn, vi i syskonskaran heter Torkel, Roland, Karin (jag), Ludvig och Anna.

• Camillchen

Var är alla Luddar någonstans??

• chokladpralinen

Kanske det är ett ovanligt namn!!

• systeryster80

Sonen heter det i andranamn, efter sin gammelmorfar. Vi tycker att det är ett vackert namn och funderade inte på vad det betydde innan vi bestämde oss för det.

• evari

Vi har också en Ludwig här hemma. Tycker namnet är fint och passar med de två släktnamn han har också (Jan LUDWIG Leonard) Visste inte vad det betyder. W ville sambon att det skulle stavas med eftersom det skulle bli snyggare att tatuera in då Har inte blivit någon tatuering ännu

• Camillchen

Ha ha.. undrar om vår barnmorska hade det med tatuering i å tanke också

Här har vi en LUDWIG Erik Josef ... också två släktnamn ... men dopet går av stapeln den 2 september

• chokladpralinen

min heter ludvig pierre(efter pappa)anton(skulle han hetat)

• AuroraBorealis

Vår son heter Ludvig!!! Varför? Tja, vi fastnade för det namnet helt enkelt. Eller jag framförallt . Hen heter dessutom Bo efter morfar, Wilhelm efter farmorsfar och så Ludvig då så klart

Svar på tråden Ni som har en son som heter Ludvig :-)