Ni som har en son som heter Ludvig :-)
Ni som döpt er son till ludvig, varför valde ni det namnet? Jag tyckte själv att namnet var fint, det betyder berömd och kämpe..
Ni som döpt er son till ludvig, varför valde ni det namnet? Jag tyckte själv att namnet var fint, det betyder berömd och kämpe..
Vi har också en Ludwig men med W eftersom barnmorskan skrev så på välkommen-info-lappen.
Vi tyckte att det var fint och skulle passa med vårt efternamn.
Visste faktiskt inte vad det betyder ...
Rolig tråd som jag hjälper till att pusha ... Go Ludde!
ingen annan ?
Inte son, men lillebror. Mina föräldrar gillar traditionella och lite ståtliga namn, vi i syskonskaran heter Torkel, Roland, Karin (jag), Ludvig och Anna.
Var är alla Luddar någonstans??
Kanske det är ett ovanligt namn!!
Sonen heter det i andranamn, efter sin gammelmorfar. Vi tycker att det är ett vackert namn och funderade inte på vad det betydde innan vi bestämde oss för det.
Vi har också en Ludwig här hemma. Tycker namnet är fint och passar med de två släktnamn han har också (Jan LUDWIG Leonard) Visste inte vad det betyder. W ville sambon att det skulle stavas med eftersom det skulle bli snyggare att tatuera in då
Har inte blivit någon tatuering ännu
Ha ha.. undrar om vår barnmorska hade det med tatuering i å tanke också
Här har vi en LUDWIG Erik Josef ... också två släktnamn ... men dopet går av stapeln den 2 september
min heter ludvig pierre(efter pappa)anton(skulle han hetat)
Vår son heter Ludvig!!! Varför? Tja, vi fastnade för det namnet helt enkelt. Eller jag framförallt . Hen heter dessutom Bo efter morfar, Wilhelm efter farmorsfar och så Ludvig då så klart