• Nummer2

Ni som har Dvd i bilen...

Ni som har dvd spelare i bilen. Hur gamla är era barn och hur "bra" är det? är det värt pengarna?
    Funderar på att köpa nu inför en semester resa (70 mil 2 gånger)
    Vi brukar åka den sträckan minst en gång per år + att vi åker 20 (40 mil tur och retur)mil ca varannan månad
    Barnen är 2,5 och 10 månader .Detta är alltså mest för 2,5 åringen......

• Svar på tråden Ni som har Dvd i bilen...
  • Vanilj

Vi har vi kör till England ibland mina barn är 2år och 4år och dem tyckte det var roligt. Jag tyckte också det var bra. Vi har en med två skärmar så dem har varsin skärm..
    Min lille kille är lite liten 3mån. 

Mamma till tre små älsklingar ♥ Annie,Naomie &Jamie ♥
  • Leaaa

Det e toppen när man ska åka långt...Vi har en på 20 månader som tittar på pingu nästan hela resan lång Sen har vi ju playstation så man kan lira spel

• 969803

Vi har det.
    Våra barn är i åldrarna 10,7 1/2 och 3 1/2.
    Förra sommaren så åkte vi till Danmark och det blev många timmar i bilen.
    Barnen tyckte att det var jätteskönt att titta på film samt att bilresan kändes kortare.
    Våran yngsta son var då 2 1/2 år och han fick också titta på film. Han var då rätt "jobbig" att åka bil med,tröttnade fort,men då satt han jättenöjd under hela filmen .

Om det är värt det?
    Eftersom vi fick dom så är det svårt att svara på.
    Fast säkert hade vi köpt det om vi inte fått det.
    I sommar då vi ska bila då vill barnen absolut ha dvd spelaren med.

• malin ulrika

Min störste är 4.5 och det är absolut skitbra för honom!
    Nu kör vi barnprogram där han lär sej nya språk också, så det är inte alls dumt!
    Den lille är 15 månader, och kollar lite, fast brukar somna istället...

• Nummer2

Tack för alla svar ! .det lutar åt att vi köper. vi åker ju ganska ofta långt så. Men egntligen är inte 2,5 åringen jag orara mig för under den långa resan det är lillebror som blir vansing efter en kvart i bilen..--ha ha ja fram lär vi väll komma....n ån gång

• TjorveniSkåne

Men blir inte barnen åksjuka av att titta på skärmen när ni kör på kurviga vägar?
    Jag har ingen erfarenhet av dvd i bil annat än att jag själv absolut inte kunde läsa i bilen som barn. Vad säger ni?

• cap

Vi köpte en till dottern, 2 år. Hon avskyr att åka bil och vi skulle göra en längre tur nu i sommar. Semestern gick som en dans. Iget gnäll och skrik på hela resan. När brorsan blir lite större köper vi till en skärm så att han också kan kolla under färden.

• väntar o längtar

Vi införskaffade en nu i somras inför vår resa till Malmö - vilken suverän pryl! Sonen är 1,5 år och det var värt varenda krona. Byggare Bob och Elias är de filmer som rullar mest.

• Svamp Bob Fyrkant

Vi köpte en sån till barnen i julklapp i vintras, barnen är nu 6 och 5 år gamla och DVD'n är GULD värd när man åker längre sträckor!!
    Jag har inte ångrat köpet en sekund!
    Köpte en med två skärmar

Så barnen har varsin "tv"!
    Sövverän

Gravid i v. 23...bara 17 veckor kvar!
Svar på tråden Ni som har Dvd i bilen...