Storlekar på Åhlens-kläder?
Ska till Åhlens idag, har inte handlat barnkläder där förut, så jag undrar hur de är i storlekarna? Små eller stora? Tack för svar.
Ska till Åhlens idag, har inte handlat barnkläder där förut, så jag undrar hur de är i storlekarna? Små eller stora? Tack för svar.
jag tycker att de är lite större än tex hm..
Skitsmå på tjejavdelningen, stora/normala på killavdelningen
Tack! Fler som tycker?
Instämmer med vårsol.
Jag tycker dom har små tjejkläder också. När min dotter var 2,5 år hade hon storlek 3-4 år på Åhlens kläder.
Pyttesmå flickkläder! Tilde har en body tex i stl 68 som sitter som ett korvskinn på hennes 7,5kg och 67 cm.
I somras var jag där och tittade på t-shirtar, hittade ett par på killsidan i 86 som var lagom, sen hittade jag några fina på tjejsidan men till och med 98 var för litet
vägrar handla där sen dess *irriterad*
Vad konstigt? Jag ska ju ha killkläder, så jag kikar nog in en sväng i alla fall. Jättedumt att ha mindre tjejkläder!
Jag tycker att dom har små storlekar, både pojk och flick kläder...
Maja har fortfarande deras (flick)byxor i storlek 62/68 fast hon annars har minst 74 och ofta 80. Jag har inte märkt någon skillnad på storlekarna i pojk- och flickkläder, vi handlar från båda och ofta är det samma modell men olika färger bara. Men jag har alltså bara handlat upp till storlek 80, det är ju mycket möjligt att det är annorlunda för större barn.
Jag köpte två fina bodysar o ett par shorts, 30% rabatt på reapriset!
jag har en grabb och de storlekarna tycker jag iaf är rätt stora.. som jag sa i början..