• AngelEye78

Mens utomlands

Hejsan
    Jag skulle vilja få lite snabba råd ang mens utomlands.

Vi åker utomlands imorron och jag fick mens igår:/

Kan man bada fast man har mens?
    Kan man använda tampong när man badar?

några andra tips???

hjälp mig snälla :)

• Svar på tråden Mens utomlands
  • Emeraldy

Det viktigaste är att byta tampong direkt efter bad, pga infektionsrisk.

• Carisma95

Säger som ovanstående; Självklart kan du bada när du har mens. Men infektionsrisken är större, så byt tampong så fort så möjligt efter bad!

• Magiczodiac

Vilken otur, men ta med dig tamponger från sverige för kvaliten kanske inte är det samma dit du nu ska.

• Crispie

Jag tycker INTE man ska bada under mens.. risken är jättestor att man får upp bakterier i livmodern och blir sjuk..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Carisma95

Då är jag nog ett medicinskt mirakel. Har alltid badat med mens, sen jag var 13 år och inte fått något.

Crispie: Vad innebär "jättestor risk". Finns det någon statistik på hur lätt det är/hur ofta det händer?

• väntar o längtar

Om man inte ligger i blöt hur länge som helst och sen går och byter tampong direkt kan jag inte tänka mig att det är någon risk med att bada. *en totalt oventenskaplig åsikt*

• lillagubben

Var utomlands för en månad sen med mens och det gick jättebra att bada. Men byt tampong direkt efter badet så ska det nog inte va några problem.
    Sen kanske du inte ska va i vattnet hur länge som helst utan gå upp för att byta den då och då..
    Hoppas du får de bra där borta och lycka till!

• emmzan

Jag fick mens sist vi var utomlands..pissigt som 17..men men..jag badade hela veckan å det gick så bra så Brukar göra det annars oxå..men se till att byta tampongen ofta bara

• abnocto

Jag har haft mens i över 20 år och har alltid badat med tampong. Har aldrig bytt direkt efter bad utan när det varit dags att byta tampong ändå och jag har aldrig haft några infektioner. Och då har vi rest utomlands ca två gånger per år cch badat massor (dock har jag inte haft mens varje gång vi rest)
    Så det är bara att bada på och inte bekymra sig

Svar på tråden Mens utomlands