• Lantismamman75an

Vad är bäst att åka i Sälen?

Vilket ställe är barnvänligast och mest prisvärt?
    *Hundfjället
    *Tanddådalen
    *Lindvallen
    *Högfjället

Vi tänkte hyra en stuga där över jul och låta barnen åka skidor samtidigt. Barnen är 10år,3år(när vi åker i jul)och 2,5. Dessutom kommer jag att vara gravid i 6-7 månaden, så jag kommer ju inte kunna åka skidor då. Tacksam om ni har tips och förslag!

• Svar på tråden Vad är bäst att åka i Sälen?
  • Carisma95

Vi har varit i hundfjället. De har en del barnbackar så det funkar nog ok. Men har för mig att det är Lindvallen som är MEST barnvänligt... (Rätta mig om jag har fel någon)

• reb80

Svärföräldrarna har husvagnen i tandådalen och de hör ju ihop med hundfjället mycket bra ställe.

men var i våras till högfjället och åkte. lite dåliga backar om man vill åka som duktig. men barn och nybörjare var det jätte fint.

Lindvallen har jag aldrig varit.

• dragonlady

Jag har varit i Lindvallen och det var gräsligt plastigt. Dessutom var det väldigt stort (läs: LÅNGT)och lätt att komma vilse. Det saknas EN självklar mittpunkt. (Inga problem om barnen är så stora att de kan ta sig hem själva.)
    Dessutom ligger det lågt, det regnade i Lindvallen när vi var där, men snöade högre upp på fjället.
    Eftersom "backarna" är så lätta samlas där många nybörjare, en god del av dessa saknade både sunt förnuft och kontroll på skidorna och brakade rakt in i liftköer och småbarnsbackar. Jag var livrädd!!!

Slår gärna ett slag för Hundfjället eller Stöten.

Svar på tråden Vad är bäst att åka i Sälen?