• Edwinsfanclub

Oval spjälsäng?

Vi är på jakt efter en oval spjälsäng, men den enda vi kunnat hitta är sängen Sleepi (el dyl) men den är lite väl dyr..
    Är det någon som sett en oval spjälsäng någonstans och har lust att tipsa mig?
    Tackar på förhand!

• Svar på tråden Oval spjälsäng?
  • MalinI

Det har funnits en på IKEA, vet inte om den finns kvar längre...

• Miranda

Förr hade de en typ äggformad spjälsäng på Ikea. Tyvärr finns den inte där längre, men man kanske kan få tag på en bagagnad om man annonserar på Blocket eller dyligt.

Jag är inte gravid ännu, men vill också ha en oval spjälsäng om man får till det så småningom. Lycka till!

• ayo

Jag gillade den äggformade sängen från IKEA jättemycket, även innan vi ens hade tänkt på barn! Är det någon som vet vad den kallades, (om man har en gammal katalog sparad tex...) för jag skulle gärna vilja lägga ut några efterlysningar på annonsmarknaderna efter den!

• Lisan

Hej,
    Vi köpte en IKEAS ovala barnsäng "OVAL" på Blocket. Orginalpris när den fanns i IKEAS sortiment (för ca 2-3 år sedan) var 1395:- . Jag ville också ha just den här ovala barnsängen innan vi fick barn och jag letade och letade. Jag satte in anons på IKEAS hemsida, Blocket etc.. Tillslut hittade jag en annons på Blocket och efter mycket prutande, fick vi köpa den ovala barnsängen för 700 hos en tjej som föst inte ville sälja sängen för mindre än 900, den var ju bara använd till ett barn...
    Sängen vi köpte hade mögliga lakan och fuktfläckar i botten så 700 var egentligen ett klart överpris eftersom jag fick köpa sandpapper och sandpappra alla pinnar som var kladdiga, fuktfläckarna i botten ska vi måla över. Det verkar också vara svårt att hitta lakan som passar den ovala sängen, vi ska låta skära till en madrass hos "skumgummi-handlaren" som vi sedan får försöka klä. Men jag hoppas den blir fin när vi är klara...
    Det verkar vara stor efterfrågan på de här ovala sängarna men se upp så ni inte blir så ivriga som jag så ni köper en som kräver mycket fixande, såhär i efterhand var det jättedumt.
    /Lisan

• Firren

Jag har en sådan säng. men just nu står den och väntar på att bli använd igen någon gång.
    Jag tycker den är super. Det blir lite mysigt för att den inte är så bred vid huvudet. Man kan mysa till det lite.
    Jag har aldrig haft problem med lakan. Det är ju bara att använda vanliga och vika in, tycker det funkar hur bra som helst.

Och sedan då barnen blir lite stora och kanske vill klättra ur så kan man bara välja att ta bort ett antal spjälor så kan de smita ut den vägen i stället för att riskera att krascha!

Försök få tag på en, de är bra!

• Firren

Jag pratar då om IKEAS...om jag glömde säga det!

• helt fantastiskt

Någon som fortfarande är intresserad av en sådan säng?! Säljer en fin fin sådan!!! Det enda att anmärka på är att dragkedjan på tyget runt madrassen är sönder men fästs nu med kardborreband istället å det funkar minst lika bra!! Hel, ren, allt!! Helt enkelt mycket fin!!! Kanske 500 inkl ett spjälsängsskydd i vitt!! Hör av dig!! jenny_lyden81@hotmail.com eller 0736265495

• jeji
    helt fantastiskt skrev 2011-09-16 09:44:32 följande:
    Någon som fortfarande är intresserad av en sådan säng?! Säljer en fin fin sådan!!! Det enda att anmärka på är att dragkedjan på tyget runt madrassen är sönder men fästs nu med kardborreband istället å det funkar minst lika bra!! Hel, ren, allt!! Helt enkelt mycket fin!!! Kanske 500 inkl ett spjälsängsskydd i vitt!! Hör av dig!! jenny_lyden81@hotmail.com eller 0736265495
    Kanske lite sent... men är din säng såld?
  • Helle333
    Edwinsfanclub skrev 2004-01-01 21:39:25 följande:
    Vi är på jakt efter en oval spjälsäng, men den enda vi kunnat hitta är sängen Sleepi (el dyl) men den är lite väl dyr..
    Är det någon som sett en oval spjälsäng någonstans och har lust att tipsa mig?
    Tackar på förhand!
    www.blocket.se/goteborg/Oval_spjalsang_IKEA_Lo__babygym__barsele_35583269.htm&w=1&last=1
    Den finns i Stenungsund några mil utanför Gtb
  • matte71

Vi har en sån säng till salu i Umeå om någon är intresserad. Bra skick och med madrass och lakan.

Svar på tråden Oval spjälsäng?