• mymlan77

Antalya eller Alanya??

Vet att jag tjatar på...

Klappersten... är det trist?? Låter trist.. (Antalya) MEN fördel då är att det då bara är ca 30 min me transfer..

Grovkorning strand i Alanya.. men då 2 timmars seg resa med flygbussen..

Har varit två ggr i marmaris.. men där handlar det oxå om 2 timmars seeeeg resa med buss från/till flygplatsen.. I övrigt inget negativt om det stället..

Vad välja?? Antalya eller Alanya?

• Svar på tråden Antalya eller Alanya??
  • AngelEye78

Jag har bara varit i Alanya men jag skulle definitivs åka tillbaka dit. Var där 2003 sist och gillade staden jättemycket. Man bor inte i en turistbubbla som i bulgarien, vilket bara är + tycker jag.

Så klura vidare, men bussresan är inget jag skulle välja bort Alanya för.

Lycka till med valet

• emmmaa

spännande tråd. vill också höra lite svar!
    Jag och sambon ska boka resa nu snart och åka i september till turkiet men inte bestämt oss för vilken del ännu.

• mymlan77

Nej för MIN del är det iofs rätt lugnt me bussresan, men vill åka med barnen kanske nästa år.. men vill som dit på egen hand först Å därför vill jag ju Egentligen till Antalya, för barnen tyckte bussresan var seeeeg då vi var i marmaris i juni..

• emmmaa

Nu är resan bokad för oss!!
    blir alanya 10-24 september

• SanSis

och vi åker imorgon till alanya!! tjohoooo
    någon mer som åker??

• Smurf83

Här är en tjej som funderar på att åka, men bara funderar än - ingeting bestämt. Men vet inte i vilken stad som passar bäst för en 5månads bebis. Vad rekomenderar ni?

• Mammas gossar

Har varit i Alanya 15 ggr och ska dit nästa sommar med Hampus, Älskar det stället. Tycker bussresan går gansla smidigt ändå.

Behandla andra som du själv bli behandlad.
Svar på tråden Antalya eller Alanya??