• RebelRose

Permanenta lösögonfransar i norrköping med omnejd?

Jag läste i expressen för några veckor sedan om att man numera kan göra permanenta lösögonfransar för ca 1400 kronor som faller av med dom riktiga fransarna.
    Jag blev jättenyfiken eftersom jag är väldigt skandinavisk med ljusa fransar som alltid måste bearbetas med mascara o dylikt

Vi ska åka till thailand i vinter o det skulle va så gudomligt skönt att slippa detta ivinerliga sminkandet när man ska sola o bada hela tiden ,så nu undrar jag om det är nån som har testat detta eller nått liknande och om det är nån som har tips på vart man i så fall kan göra detta i Norrköpingstrakten?

• Svar på tråden Permanenta lösögonfransar i norrköping med omnejd?
  • E l l a

1400kr???!! Här kostar det bara 200 kr! Jisses vad dyrt!

• Johannah Ottosson

Ella: Det finns olika metoder. Den billigare du nämner faller av väldigt snabbt håller ibland inte ens i en vecka.

• E l l a

Mina håller i åtminstone 3-4 veckor för det priset.

• Johannah Ottosson

Ella: Ja det var ju bra. Men då tvättar du inte ögonen som vanligt? Om du har smink och så på menar jag?

• E l l a

Ja, precis som vanligt. Har linser så jag pillar ju än vanligt men de håller bra. Man ska ju givetvis ej gnugga och hålla på, men vanlig vardags skötsel håller de för.

• Johannah Ottosson

Jo det är klart, men om du använder mascara och så då?

• E l l a

Ja, numera använder jag inte mascara dagligen eftersom det inte behövs, har både förlängt och färgat fransarna. Men de få gånger jag använt mascara så har inget hänt. De håller faktiskt ganska bra, bättre än jag trodde, men det är klart att det är fler som faller av mot vecka 2 och 3, men än så länge behöver (behöver, och behöver - vill jag ) förnya dem ungefär var fjärde vecka.

• Johannah Ottosson

Ja det är ju perfekt, den erfarenheten har tyvärr inte jag haft. Har i och för sig inte haft själv men sett och hört på andra!

• E l l a

Har en underbar tjej som gör det på mig, hon är skitduktig på det mesta inom kosmetik och skönhet. Kanske beror det lite på hur pass bra arbetet är gjort också.

• Johannah Ottosson

ja det är klart... jobbar också inom det området men gör aldrig ngr ögonfransförlängningar! Kanske skulle börja om det nu funkar så bra! De jag vet som jobbar med det säger att de inte håller så värst bra. Men de kanske inte är duktiga på det. Det är kanske där skon klämmer...

• E l l a

Hehe ja kanske det... Nä jag vet inte, men jag är nöjd i alla fall. För 200 kr tycker jag det är lagom - man ska inte begära för mycket, men 1400 kr för 2-3 veckors hållbarhet hade jag inte gett.

• Johannah Ottosson

nej men om de ska hålla tills ögonfransarna trillar av så håller de i två till tre månader. Det är ju lite längre. Men det är ju bara det att man tappar ju inte alla ögonfransar samtidigt. Så lite kan ju lossna ganska snabbt!!

• MallanFrallan

Vart bor du då Ella där det är så billigt?Man blir ju vääldigt nyfiken för det låter ju toppen bra!

• Panzarlotta

Varför inte göra det själv? Jag har färgat mina i säkert 15 år och det kostar inte ens 100 spänn... Finns i vilken sminkaffär som helst...

• MallanFrallan

Panzarlotta detta var även ögonfrans förlängning!

• RebelRose

FACE?hmm,jag vet inte om vi har den butiken,eller jo det måste ju finnas.ska kolla.
    Precis som Johanna ottosson skrev så ska dom här fransarna sitta i 3-4 månader och inte 3-4 veckor,men det kan kanske vara en ide o prova den billiga varianten först och se om man trivs i dom?

• ulrica74

Jag jobbar med permanent ögonfransförlängning och kan tala om att det finns många som lovar mycket o håller lite, det finns inga fransar som kan sitta i 3-4 månader... en normal äkta frans sitter bara i ca 8 veckor sen trillar den av och en ny växer ut... den metod jag arbetar med limmar man fast en frans i taget på en frans som är ett par mm och när man tappar sin egna frans så tappar man alltså lösfransen och kan då göra en fyllning....
    med de fransar jag använder så behöver man inte mascara alls... både fran o lim är svart.
    Ulrica

Svar på tråden Permanenta lösögonfransar i norrköping med omnejd?