• NinaFina

Myom och graviditet

Hej alla.

Finns det möjligtvis någon som vet något (nån som känner nån som känner nån...osv...) om hur svårt det är att bli gravid när man har ett myom (muskelknuta) i livmodern? Min gynekolog har sagt att det kan bli svårt och risken för missfall är stor, men jag vill inte ge upp. Jag vill så gärna ha barn med min nye man (som inte har några egna barn, och skulle bli världens bästa pappa för övrigt... ). Vi har försökt 3 ggr nu utan resultat, men nu senast var jag så skengravid som man kan vara... haha... Döm om min besvikelse när mensen kommer! Morr...

Nån som vet nåt? Och förhoppningsvis har nåt positivt besked??

Kram
    /NinaFina

• Svar på tråden Myom och graviditet
  • NinaFina

Tack snälla Knytets mamma för länkarna. Jag har iallafall fått en del svar på mina undringar.

Kramar NinaFina

• JEMAR

Hej..
    Har själv haft en myom på min livmoder men va tvungen nu i september att operera bort hela min livmoder. Skulle aldrig kunna bli gravid om ja hade haft kvar den för den va så stor. Den va tio gånger större än en vanlig livmoder tyvärr. Det känndes för jävligt för jag är bara 23år nu i år och ville så gärna ha barn.. Men nu kollar jag och min sambo på alla sidor om adoption.. Om jag hade låtit den vara kvar så sa läkarna att om jag hade blivit gravid så skulle troligen mitt eget liv vara i fara,. Så det va nog lika bra att få bort den...

Kram kram

Svar på tråden Myom och graviditet