• Jempisen

Dvärgpinscher / Pinscher tråden

Hejsan!

Skulle vara kul att se om fler har den rasen här? Stora som små!

Jag har en liten röd DP tik som just nu är 11 veckor
    Hon är otroligt busig och go´.

Tack och lov fick jag en hungrig "sort" då jag har sett att det är ganska vanligt med matstrejkande pinschrar.
    Däremot är hon till en början reserverad mot främlingar, vilket gör att hon tvärstannar ca 20 ggr. när vi är på promenad!
    Och så är hon mörkrädd

Men busar hon med andra valpar är hon hur tuff som helst!
    Blir galen om hon hamnar i underläge!

Så är det någon mer som har denna underbara vovve-rasen?

PICT7198.JPG

Mamma till 2 barn, 2 bonusbarn, två marsvin och en hund!
  • Svar på tråden Dvärgpinscher / Pinscher tråden
  • Flowie82

Nej har ingen hund alls, men har blivit väldigt sugen på en, speciellt en dvärgpinscher (som du såg på bb oxå :P), sötare hund har jag aldrig sett :) o din Ariel är så otroligt jättesöt, riktg liten goding :D har du haft hund förut?

• Jempisen

Hihi ja, jag visar henne överallt

Ja jag har växt upp med en Boxer (älskar) dalmatiner, Springer Spaniel och sen hade min pappas ex. dotter en Jack Russel som tyvärr blev hemsk!   Han fick avlivas då han högg allt och alla!
    Sen har jag tagit hand om en långhårig schäfer och en Rottis

Men min lilla Ariel är bara MIN!!   Och det är ju så kul att kunna ha hund igen!

Tycker absolut du ska skaffa en liten DP

• Flowie82

Jag har aldrig haft en hund, antar att det är rätt så mycket jobb med dom, o hur gör man när man är på jobbet, hunden kan ju inte va själv om man jobbar 8 timmar. Sen är inte sambon jättesugen på hund, han tycker det är lite för mycket pass o att man inte kan åka hur som helst. Har aldrig varit en hundmänniska förut, men jag tycker det verkar så mysigt, o just DP är ju så söta o lagom stora. Jaa det är mycket funderingar :P

• Jempisen

Jo visst är det mycket jobb, men mest tycker i alla fall jag att det är roligt.

Sen har jag turen att kunna ta med mig Ariel när jag jobbar.

Kan säga att min var inte överförtjust heller i tanken på att skaffa hund, men jag lovar att han är lika förtjust i Ariel nu som jag är

Fördelen med en mindre hund är att många kan tänka sig ta hand om den en stund omd et behövs...

• Jempisen

Ingen som har en pinscher?

• Johanna 87

jag har en pinscher, ser på CSI nu men jag ska berätta om henne imorgon

• Johanna 87

Lia (eller Emallia som hon egentligen heter) är 1 år och lite mer än 3månader nu och fruktansvärt pinscher-acktig, nästan allt man läser om rasen stämmer på henne.

Lias mamma heter Ariel föresten!

• Uncia

jag har jobbat på en pinscher-kennel. så träffat flera iallafall.

• Jempisen

Johanna 87

Oj så fin hon är din pinscher! Ser ut som min Ariel fast tre ggr så stor

Är din vovve lite reserverad mot folk hon inte känner? Hur har ni löst det? (tänkte eftersom det är typiskt pinschrar)

Hihi... kul att hennes mamma heter Ariel med! Har aldrig hört det på en annan hund

• Jempisen

Unica:

Vilket toppenjobb det måste varit!?

• Johanna 87

Jempisen

Jo, fast om hon får titta och lukta lite på benen och så på dom så är det lungt sen, bara dom inte försöker klappa henne på huvudet uppifrån, då viker hon undan, men som sagt bara hon får titta och lukta först så går det bra sen, sen vet jag väl inte om jag tycker det är så mycket att "lösa" hon hälsar om hon vill, det är bara skönt att hon inte ska fram till allt och alla som en del hundar ska :)
    Dom enda som hon han gå direkt fram till är veterinären och a-lagare som kommer fram och ska prata på stan, sånt får än att fundera lite

Hon var super söt Ariel också, funderar på att kanske skaffa en DP nån gång i framtiden, pinschrar är ju roliga och dvärghundar är ju också roliga resonerar jag för att övertala sambon men han är inte lika övertygad :)

• DDB

hej hej! va kul med en pinschertråd!!
    Vi har en liten röd dvärgpinscherkille vid namn Teddy (alias Teddybajs ). Han är 4 år, fast beter sig som en liten liten valp!
    Springer på snedden, o busar nåt hejdlöst!

Ang okänt folk så e han inte reserverad för vuxna, men däremot barn är han inte så säker på vad han tycker om!

• Jempisen

Johanna 87

Klart ni ska ha en liten DP med!

• Jempisen

DDB

Oj så söt Teddy är!! Jättefin kille!
    Skönt att han inte är så reserverad

Ariel är nog däremot lite tvärtom... Vi har ju 4 barn och Ariel går bra ihop med barnen på gården. Skulle vara jobbigt om hon inte gillade barn då vi har så många själva!
    Men vuxna kan vara läskiga!!

Svar på tråden Dvärgpinscher / Pinscher tråden