• tess74

Rosslar?

Hejsan!

Har en fråga. Rosslar det lite i era barn näsa/hals, speciellt när de har ammat? Det gör det i Oskars och jag har för mig att detta är normalt. Men nu när min mamma hörde det så frågade hon om vi kollat upp varför han rosslar så. Hon höll på att skrämma livet ur mig. Hon är inte på något vis sjukutbildad så hon undrade bara eftersom hon tyckte det lät konstigt när han rosslade. Jag har för mig att Filip lät likadant i början.
    Oskar låter inte när han sover, då andas han så fint så.
    Vad tror ni? Är det något jag måste kolla upp?
    Mvh Therese

• Svar på tråden Rosslar?
  • tess74

Vill gärna ha svar!

//Therese

• aneleh

Hej!
    Min son lät likadant, särskilt efter ammning, och jag var heller inte orolig innan andra tyckte jag borde gå till läkaren. Då blir man ju lite nojjig.
    Det visade sig att jag inte behövde oroa mig. Det är vanligt att bebisen rosslar, just efter amning. Någon slags omognad i luftvägarna,
    Jag tror man känner om barnet verkligen är dåligt. Man ska nog lita på sin instinkt.

• Millovina

Min Milla rosslade hela tiden. Jag vet inte hur många gånger jag frågade men det var helt "normalt". Fick förklarat för mig att det ibland kan komma upp mjölk i näsan och det kan vara det som rosslar. Sedan kan ju barn inte harkla sig själva utan allt åker upp och ner.

• Mirris

Alexander lät oxå jättemycket ... när han åt så lät det som en vissla :)
    Det förklarade BVC med att en del bebisars stämband är så slappa o därför låter det så!
    Sen rosslade han annars oxå, hade jätttrånga luftrör. Lät jämt om honom.
    Men nu har det gått över.. det försvann när han var drygt 4 månader. Så nu måste man gå jättenära för att höra om han andas när han sover !!! *nojjig mamma*

• LillaM

Min son rosslar också, speciellt när han ammar om natten, men ibland även på dagen. Han är nu 3 månader.

• Fidget

Min dotter ( 7 veckor) är precis likadan, var superorolig ibörjan, men har förstått att det är jättevanligt. Det växer tydligen bort inom ett halvår!

• Augusti mamma

Kan det inte vara så att han är förkyld? Min Philip har varit förkyld nu i några dagar. Började med att han var täppt i näsan o rosslade lite. På BVC sa dom att det inte var någon fara, så länge det inte rosslar från bröstet så att säga. Är det bara i näsan är det ingen fara.

Jag tycker att du kan höra med BVC, så att du kan känna dej lugn.
    Lycka till!

• Mausiii

Ja vår son rosslar varje gång han ätit. (mjölkslem i halsen)

• eeilenn

min gör också det speciellt på natten

Svar på tråden Rosslar?