• bubblan73

Vilken ställning rekomenderas för att bli gravid??

Tja, vilken fungerade för er?

Missionären?

Ridande?

Bakifrån?

Annan? Vilken isåfall?

Vore intressant att se vilken ställning som gett flest barn, om man nu kan räkna på det viset!

Bakifrån på första försöket för min del, som dock slutade i missfall. Kanske inte rätt ställning för oss???!!!

• Svar på tråden Vilken ställning rekomenderas för att bli gravid??
  • grisenlisen

Äh, det där tror jag inte alls på! Går nog lika bra/dåligt med vilken ställning som helst

• Lundby87

Spellar ingen roll skulle jag tro men hört att ligger man kvar en stund efter han kommit i en ungefär en 15 min så ökar chanserna och kommer du inom 5 min då han lagt sin sats i dig så ökar chanserna också då dom sugs in å får som lite hjälp på vägen

• Millami

d tipset ha ja fått av Emmmi i någon annan tråd...så d ha vi kört med nu under min äl..
    början på nästa månad vet vi hur det lyckades

• Lundby87

Mmm hoppas att den funkar nu då Har ju själv läst det och hoppas att det stämmer

• veronika 78

jag har hört att det inte spelar nån roll varken ställning eller om man ligger kvar, men jag hoppas den har fel, jag ligger alltid kvar och försöker ligga högt med rumpan.lycka till

• bubblan73

Detta är en skoj-tråd, det hoppas jag att ni förstår! *ler* Själv provade jag att rida i helgen vid ÄL. Sedan vips ner och rumpan i vädret!! *asg* Vi får väl se...

• Vilgotha

Det har ingen betydelse, ha det så trevligt och njut av varandra

• Southern Belle

Ställningen kan spela en liten roll om mannens spermier är av något sämre kvalitet. Då kan de behöva lite hjälp på traven genom att bli avsläppta så långt in som möjligt! Missionären eller ännu hellre bakifrån sägs vara det bästa. Men har man normalpigga spermier går det att bli gravid genom vilken ställning som helst!

Spermierna simmar genast in genom livmodertappen och det som rinner ut igen är sädesvätskan, så att ligga kvar en stund efteråt är verkningslöst.

När kvinnan får orgasm doppar livmodertappen sej ner i slidan för att hjälpa till att fånga upp spermierna och därför är det bonus om kvinnan får orgasm samtidigt eller strax efter mannen!

Lycka till!

• Southern Belle

Tillägg!
    Vilken ställning man än väljer så påverkar det INTE om man får missfall eller inte! Missfall sker i de flesta fall pga att embryot inte är livsdugligt.

• bubblan73

Southern bell:

Mycket info på en gång. Bra! Jag vet att ställningen inte har något att göra med missfallet, det var ett konstaterande att den gången använde vi bakifrån. Jag ville väl berätta att jag inte var gravid längre, inte att det hade något med ställningen att göra. Rörigt.........*ler*

• Southern Belle

Ok... Trist att det slutade illa den gången... Håller tummarna att du snart är gravid igen och att det går som det ska då!

Ja, jag hann samla på mej en hel del information under alla de månader det tog för oss att få till ett litet syskon... Hann även med ett missfall jag med... Men nu är lillasyster äntligen här!

Som sagt, lycka till!

Svar på tråden Vilken ställning rekomenderas för att bli gravid??