• Millovina

Filippa K - hur har det gått med "torra fläckarna"? Eller andra som vet?

Du skrev tidigare ett inlägg om att din dotter fått torra fläckar. Har de gått bort? Jag tycker nu att jag har provat med det mesta men inget fungerar. På BVC säger de inte så mycket.

Jag har en hudkräm (Vaseline intensive care, oparfymerad) till mig själv som är det enda som hjälper. Vågar jag testa den?
    Vilka ingredienser bör en salva INTE ha till en bebis?

• Svar på tråden Filippa K - hur har det gått med "torra fläckarna"? Eller andra som vet?
  • Jennie Brunflo

Sigrid har torra fläcker och på henne är Miniderm det enda som hjälper.

På systras barn var olivolja det enda som hjälpte....men det förstörde en hel del kläder med det.

• Millovina

Miniderm - vad är det för salva?
    Tror du jag vågar använda min?

• Monalisan

locobase, locobase repair tycker jag e superbra. Även miniderm o essex e bra tycker jag prova dej fram!..=O) dom finns på apoteket. Använd inte din egen hudkräm

• Fido

Miniderm och Locobase repair rekomenderas till barn av bvc. Används för behandling av torr hud.

• Lilja07

Hej hej!!
    Jo, vi var på bvc, hon rekommenderade en vanlig lotion, så provade Aco oparfymerad, som vi köpte på apoteket (jag tyckte den var bra på mig). Vi testade & efter bara 3 insmörjningar så har dom bleknat! Sköterskan sa att det kan bero på väderombytet, att dom har mer kläder osv. Prova denna lotion & skriv gärna sen hur det gick!
    Kram

Svar på tråden Filippa K - hur har det gått med "torra fläckarna"? Eller andra som vet?