• Längtande K

Så rädd! Blodblandad flytning i v 7!

Var precis på toa och papret vart blodfärgat! Inte så jätterött, mest blodblandad flytning, men det var helt klart blod. Ringde KS och de sa att det bara var att avvakta och att det förmodligen inte var någon fara om jag inte har ont, det inträffar ibland i tidig vecka. Är såååå rädd!!!

Goda råd någon??

K

• Svar på tråden Så rädd! Blodblandad flytning i v 7!
  • Smilie

Försök att slappna av , Jag hade en blodfärgad flytning , åkte in och gjorde en VUL och lilla bebisen levde och mådde fint.
    Ta det lugnt och ta hand om dig och magen.
    Kram på dig

• Längtande K

Tänkte åka hem och vila nu, ska avvakta över helgen. Får jag ont åker jag ju in, men det hoppas jag att jag ska slippa!

Håll tummarna för mig!

K

• Smilie

Jag håller alla tummar.
    Du skall se att det ordnar sig :)

• KCsMama

Hejsan!
    Försök ta det lugnt, om det inte går, ring till gyn och kräv ett VUL.

Själv hade jag blodblandad flytning från vecka 5+4 ungefär och det höll på i över 4veckor.
    Nu är jag i vecka 14 och allt har gått jätte bra! Jag har fått vara på två vul ett i vecka 7 och ett i vecka 11.

Kramar!

• Siberg

Under en graviditet får man mycket känsligare slemhinnor vilket kan ge lite blodblandade flytningar.. Särskilt vanligt i samband med sex osv.. OM man skulle få ett missfall däremot följer det starka magsmärtor o kraftiga blödningar.. Går inte att undvika att märka det.. Så slappna av o avvakta. Troligen är det ingen fara.. Inget blir bättre av att gå o oroa sig.. Krasst sett så kan man ju själv inte göra ngt åt ifall man får MF? Lycka till iaf! Tänk på att blodblandade flytnigar INTE behöver vara tecken på MF. Chansen är liten.. Kram på dig!

• Mumu

Jag vet hur det känns, har haft blödningar i tre och en halv vecka nu! Gjorde ett VUL i v.7 och allt såg bra ut. Det är tydligen jättevanligt att man blöder lite utan att det är nån fara, men jag vet precis hur orolig man blir. Om oron inte går över tycker jag att du ska ringa gyn och be om en tid, eller åka till akuten. Man kan ju få ett dåligt besked också, men det är värt att få veta hur det står till för att minska oron!

Lycka till!

• rakel

Hej! Jag är också i 7:e veckan och jag har haft lite brunaktiga flytningar senaste dagarna. Det är min egentliga mensvecka nu så jag kopplar samman flytningarna med mensen. Kanske är det så för dig också?! Försök att inte oroa dig för mycket. Kram /Rakel

• snuttisen

Hej!
    Jag hade blödningar blandat med blodiga flytningar från vecka 6 och fem veckor framåt. Fick komma på VUL en gång i veckan tills det slutade, KRÄV att få komma om du är orolig. Är nu i vecka 14. Hoppas det löser sig! Kram

• Snyltan

Samma här har haft mörkare flytningar vid två tillfällen, så jag skall göra ett vul på onsdag 7/1. Är i vecka 9 8+1. Hoppas att bebisen mår bra. För just nu har jag lite värk samt lite brunaktig flytning.
    // snyltan

• Snutten

Hej!
    Jag förstår att ni är oroliga på grund av flytningarna. Men det är jätte vanligt. Jag hade bruna och ljusröda flytningar i flera veckor i början. Om ni inte har ont eller blöder mer så får ni lita till att det oftast inte är någon fara. Om ni får kraftiga blödningar eller mycket ont ska ni naturligtvis åka in och göra UL/VUL för att kolla men annars är det oftast ingen fara. Som sagt tidigare så blir slemhinnorna väldigt sköra och kan blöda lite.

Lycka till

• Mallan76

Hej!
    Precis som alla andra har svarat, är det väldigt vanligt med små blödningar
    i början av graviditeten och oftast INTE ett tecken på missfall. Själv hade jag en liten blödning förra veckan, var då i vecka 9. Gjorde ett VUL som visade sig vara helt normalt. Om du är orolig tycker jag att du också ska begära att få göra ett VUL, framförallt för att stilla din oro och kunna njuta av din graviditet. Lycka till!

• dino74

Hej! Åh, jag är lika orolig som du! jag är i v. 6 och i går hade jag en blödning, såg nästan ut som mens,men tidvis mer som en brunaktig flytning. Kunde knappt sova i natt och är lite orolig. Tänkte avvakta under dagen då det ser positivt ut än så länge. Om det fortsätter får jag nog ringa för att göra en kontroll. Lycka till till dig med!

Svar på tråden Så rädd! Blodblandad flytning i v 7!