• Pink Rose

Är Eldorados kyckling bra?

Fick Willys extra pris idag, och de har Eldorados kycklingfiléer för endast 80 kr för 2 kg.

Hur bra är den kyckligen egentligen? Det är ganska lockande då den kostar hälften så mycket som kronfågels 1 kg förpackning som är på extra pris i en annan affär.

Är himla skeptisk mot lågprismärken, men jag har läst någonstans att kronfågelskyckling är ganska dålig kvalitét på.

• Svar på tråden Är Eldorados kyckling bra?
  • Danbala

Nu är jag ju egentligen kanske lite OT eftersom jag inte vet hur det är med Eldorados exakt, men:
    många av de billigare kycklingfiléerna är ju "marinerade" (fullsprutade med saltvatten så att de ska vara större och tyngre). Har för mig att Eldorado var så också. Annars var de ätbara och så, men efter tillagning så lite kvar av kycklingen att jag plötsligt inte längre tyckte att det kändes så prisvärt...

[...fnord...]
  • ChicaDora

Precis som Danbala säger är de lagda i saltlake, men innerfiléerna är så himla goda! Borde vara nästan samma med vanliga filéerna. Eldorado har oftast bra saker och jag är väldigt kräsen så det inte är konstig konsistens eller massa broskbitar eller fula styckningar.

• Kaktusen

Vi har ätit dem och tyckte att de var helt ok.

• Amorella

Min sambo älskar att handla lågpriskyckling och jag håller helt och hållet med Danbala. Det är mycket vatten i och det är inte särskilt vackra filéer. Någon kan vara en liten slamsa och någon kan vara helt gigantisk. Duger dock utmärkt att strimla och ha med god sås och lite grönsaker, men ska man steka dem hela kan det verkligen löna sig att köpa någon dyrare sort. Har dock inte testat just Eldorados, men jag kan tänka mig att skillnaden är minimal järmfört med andra lågprismärken.

• BabyBus

Hmmm... jag jobbar på Willu:s och ska väl egentligen inte säga dethär.. Men Eldorados kyckling är helt värdelöst! Precis som Danbala säger är den fullsprutad med saltvatten, och jag tycker det är som att tugga på gummi när man stoppar den i munnen.

Ibland har Willys ett annat märke på kycklinfiléer, Rose Poultry. Den är bra, en kompis till mej tycker till å med den är bättre än Kronfågelns. Den ligger mitt emellan i pris, fast det är som sagt inte alltid den finns inne, iaf ine hos oss...

• Zäta

I stort sätt alla kycklingar har massa tillsatser och eldorado är varken bättre eller sämre än några andra. jag tycker att de är ritkgit goda och prisvärda och bara för att de är billigare så är inte köttet sämre.

• sandra1978

vi köpte o grillade några fileer för ett tag sen...det var som att äta en manet, aldeles slamsig (antagligen pga allt insprutat vatten).
    Innan dess har dom varit ok från eldorado men jag köper nog inte dom igen.

• Pink Rose

Tack för alla synpunkter Får se om det blir någon lågpriskyckling. Ska testa krongfågels först

• Ronja80

VA!? Vi använder bara Eldorados kyckling hemma och tycker den är toppen! Känner verkligen inte igen att den skulle vara fult styckad eller vara "manetig" i konsistensen.

• Danbala

Det kanske är väldigt ojämn kvalité - bra påsar varvat med dåliga påsar?

[...fnord...]
  • Pink Rose

De borde skaffa genomskinliga påsar till all kyckling Men då kanske ena företaget går jättebra medans det andra håller på att gå omkull.

Svar på tråden Är Eldorados kyckling bra?