• Toxina

Montessori - lön???

Hallo!!!

Jag har fått erbjudande om fast arbete som förskollärare på en montessoriskola - nu till min fråga ; Vet någon i detta avlånga land var de ligger i lön???

Jag har ingen aning - följer de de kommunala förskolornas avtal???

Snälla någon som vet - svara fort - för rektorn ringer mig IDAG!!!

Tack på förhand

• Svar på tråden Montessori - lön???
  • Toxina

SNÄLLA!!!

är det ingen som vet sådär - mellan tumme & pekfinger bara...

vill ha liten hum innan jag tackar ja & ska löneförhandla...

• jollyjumper

hur har det gått?

jag vet att där jag jobbar har de ca 18000:- i lön

• Nika och Noel

Här för en fsklärare som jobbat ca 5 år 21000 :-

• Toxina

alltså HALLÅ - hon hörde aldrig av sig igår!!!

Professionellt?

Ja ja - håller tummar & hoppas hon hör av sig idag - annars får jag väl höra av mig till henne...

Så - är det fler som vet någorlunda om Montessori följer riktlinjer på löneutveckling... Så skriv...

Tack för de svar jag fått

• Nika och Noel

Ring henne själv tycker jag.....då vosar man intresse. En rektor skulle ringa mig dagen efter och efter 7 dgr så ringde jag och då sa han att jag halkat ner från 1:a plats till 3:e. Jag höll honom dock på halster och efter en v ringde han igen och sa att du får jobbet. Jag sa, låt mig få tänka en vecka....inte ville jag ha det jobbet hade ju redan ett bättre som jag tackat ja till, men ville ge igen De kn avar så aroganta...
    ...löneutv är nog ngt lägre inom Montessori men begär vad du tycker lägg på 1000 och pruta sen. Vill de ha dig så får du jobbet. En annan variant osm min man alltid kör med är att säga att de får erbjuda dig vad de tycker och hör och höpna de erbjöd honom 2000 kr mer än vad han trodde

Svar på tråden Montessori - lön???