• Sammet

Vilka bindor använder du? Varför?

I dag skulle jag lyxa till det. Jag hade rabattkupong på always.
    KANSKE skulle den sitta bättre i trosan och suga upp bättre än Extra som jag oftast köper och som kostar hälften så mycket.
    Men tji fick jag!
    Jag tycker den känns mer, plastigare lixom, och inte suger den bättre heller.
    Och som sagt dubbelt så dyr.

Så jag återgår till Extra nästa gång.
    Eller flergångs, har funderat på att testa dem.

Vilka använder ni?

• Svar på tråden Vilka bindor använder du? Varför?
  • Majblomma12

Bindor? Vad är det för nåt?

• Tuvstarr

Jag köpter Apotekets med vingar. Jag gillar inte heller de nya. De är för plastiga. Det blir svettigt. Urk.

• Sharooon

Jag köper dom som e billigast, alla möjliga märken, finns på ÖB Willys Rusta m.f.l ibland bara runt en 10 :-
    Har vid nåra tillfällen haft Always och andra dyrare märken men upplever dom som plastiga, precis som du säger.

Jag tycker det är dyrt som det är med mensskydd så varför lägga ut en massa extra pengar på sånt som ändå ska spolas ner/kastas.
    Gäller även tamponger, köper OB med hylsa på ÖB, helt perfekta o billiga med....

• Allegra

Jag gillar inte heller dom där med vingar.
    Apotekets utan vingar är bäst.

• Cathrine84

Inga alls!
    En av de bästa sakerna med att vara gravid!

• Upptagen

apotekets med vingar, always och libresse är så plastiga och det känns blött och svettigt med dem...

Upptäckte apotekets efter förlossningen, trodde de skulle vara sämre, men det var ju tvärtom!

• FruSöderström

jag använder helst tampong, men nu efter att ha fött barn så funkar inte det, så jag kör på libresse, vet inte varför, antar att jag helt enkelt är en märkes diva

• MalinI

Kör med extra... Bra, bra pris och framför allt inte så plastigt.

• Tant Green

Libresse. Jag började med dem när de första tunna och "portionsförpackade" kom. Nu är säkert de flesta märken så, men jag har helt enkelt inte kommit mig för att prova något annat. Always har jag jättesvårt för, jag tycker att det prasslar om mig när jag går

• Alices Mamma

Always. Både tamponger och bindor. Tycker dom är bra. Har nog alltid använt dom tror jag...

• Signatur

Använder apotekets med vingar. Tycker de är mindre plastiga än de andra märkena. De är billigare också...

• Shalita

Jag använder Always. Libresse är kass tycker jag, de har så dåligt klister.

Lite förvånad blev jag över att nån tyckte det var bättre utan vingar! Jag skulle aldrig använda utan, då kan det ju läcka...

• tinna

Precis innan jag blev gravid upptäckte jag ICAs egna bindor och tyckte att dom var helt OK. Ungefär som always fast billigare. Tamponger använder jag always, suger bättre än OB fleur tycker jag! Men nu klarar jag mig utan ett tag till hoppas jag

• Snurrig

Varierar mellan Libresse och Always MED vingar.
    Skulle aldrig komma mig för att använda "lågpris bindor". Har vant mig med Libresse och Always och kör på med dom. Tampong blir Ob.

• Vani

Libresse.

Har använt Always någon gång då man har fått hem en i reklamen och så, men tycker att de är plastiga och känns kladdiga, som om de inte suger upp ordentligt.
    Har också en gång köpt ICAs egna bindor. Aldrig mer, lika som Always, plastiga och känns för mycket att man har dem på sig... :-]

Har faktiskt inte tänkt på att det finns bindor på Apoteket också. Vet att där finns tamponger, använde dem när jag använde tamponger, men nu är det bara bindor som gäller. Tycker att det känns bättre på något sätt.

Svar på tråden Vilka bindor använder du? Varför?