Det enklaste är nog att köpa ett grekiskt tangentbord. Jag tittade på Kjell & Co som har utländska. De har på Tyska, Danska, Spanska, US Eng, UK Eng, Arabiska, Ryska och Franska. Men jag hittar inget på Grekiska. Har inte sett utländska tangentbord hos annan handlare i Sverige, men det kanske finns någonstans?
Använder du ofta Svenskt och Grekiskt tangenbord på samma dator ser jag tre alternativ:
*Ansluta ena eller båda genom USB.
*skaffa en ps2-Ykabel (används bla om man har mus och streckkodläsare)
*KVM systemswitch
Jag är inte helt säker på att alla fungerar bra. Kör själv två datorer på samma skärm, tangentbord, mus med KVM. Det vet jag även går att köra tvärtom. Men de är inte billiga, de billigaste ligger runt 350kr inklusive standardkablar. Ska du ha 1 dator, 1 skärm, 1 mus och 2 tangentbord blir det andra kablar. Tror nog att de två övre blir bäst för dig.
Ett fjärde sätt är att tala om för datorn att du har ett Grekiskt tangentbord, prova dig fram till var bokstäverna ligger och rita upp det på en fusklapp.
Mitt blir Amerikanskt de få gånger jag bootar med diskett. Har lite specialprogram på den, så svensk driv fick inte plats. Lite struligt att hitta, men fungerar.