• Novus

Har ert barn ramlat nerför skötbordet?

Till 99% ser man att folk här på FL skriver att "alla barn ramlar nedför skötbordet" när en ledsen mamma skriver hur hennes lille pojk eller lilla dotter ramlat ned i golvet.
    Stör mig något fruktansvärt när folk säger att alla barn gör det. För så är det inte. Min dotter (16 månader) har aldrig ramlat ned eller ens vart nära att göra det.

Så det skulle vara kul att se om jag är den enda med barn som inte ramlat ned. Eftersom folk påstår det menar jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-24 19:10:52:
    Hoppas jag inte missat något svarsalternativ!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ert barn ramlat nerför skötbordet?
  • Nilla

Fall från skötbord är faktiskt det vanligaste olyckan.

• Novus

Nilla
    Jag kan verkligen inte förstå varför. Det handlar om att föräldrarna är ouppmärksamma på sina barn. Det är därför jag blir irriterad när folk säger att alla barn ramlar. Men vi får se vad som röstas på

• delifi2

fyllde i fel där, jag har 3 barn och 1 av dessa har ramlad ner från skötbordet när vi var på babysim

• Tesan81

nej! 1 barn

speak no evil
  • Nilla

ouppmärksamma..mja...både och kanske men dte kan gå så himmlans fort.
    Jag har aldrig haft skötbord så jag ansett att det har vatt en onödig grej bara

• saggitarius

Fast å andra sidan är barn i bärandes ålder skapta på ett sätt för att klara av fall från just bärandes höjd utan skador (förutom blåmärken) om de inte slår i något annat då. Till skillnad från en vuxen som är skapt att falla från stående höjd...
    O skötbord är i lagom höjd.

Sen var det en läkare i pensionsålder oxå som deklarerade för min kusin att han aldrig någonsin stött på ett barn som fått större skador av fall från skötbord, om inte något annat varit ivägen då, som ett element eller liknande..

• Santisen

nej..ingen av mina barn har ramlat ner från skötbordet.
    jag har alltid en hand på magen..är livrädd att det ska hända.
    Jag använder bara skötbordet de 3 första månaderna sen så tar jag en handduk o sätter mig på golvet.

• Novus

Nilla
    Men man ska ju hålla ett barn som ligger på skötbordet. Jag iaf håller alltid om henne när jag måste vända mig om för att ta något.

Och nej jag säger inte att jag är bättre mamma än de som haft barn som ramlat (Har nämligen fått höra att jag själv anser mig vara det...)

• Snowgirl

Nej, inget av mina barn har ramlat ner från skötbord. Dottren ramlade däremot ur sin spjälsäng när hon var knappt 5 månader, trots att vi hade sänkt ner den till mittenläget .

• Teskedsmamman

Novus: Jag tycker det är arrogant att skriva att folk inte har koll på sina barn, en olycka händer lätt och det kan vara en sådan bagatell att man tappar greppen pga barnet är blött efter badning osv.

Min store son drällde ner från skötbordet, när han var 2½ år och hade klättrat upp själv Nu gjorde han en kullerbytta i luften och landade på rygg i en tvätthög - strategiskt placerad - så han såg mest förvånad ut.

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
Svar på tråden Har ert barn ramlat nerför skötbordet?