• Regnbågsbarn

AFA sjukförsäkring

Hej på er!
    Jag undrar bara om det är någon här som har/har haft ersättning från AFA sjukförsäkring? Undrar hur lång tid det tog för er att få besked efter att ni skickar in ansökan?
    Och om det är någon som vet hur lång period de ger retroaktivt för?

Tack på förhand

• Svar på tråden AFA sjukförsäkring
  • Holmstedt

Min sambo skickade in sina papper för ca 1 ½ vecka sen. Idag fick han sina pengar! Skitbra till helgen...............

• vårsol

Afa ringde ofta oss där jag jobbade innan och bad om uppgifter långt bak i tiden, fyra-fem år eller mer. Så rätt långt bak retroaktivt skulle jag tro.

• LindaHelen

du kan få ut retroaktivt i flera år typ sen dom startade.
    det kan ta upp till 8 veckor tror jag om jag inte minns fel
    mer info kan du läsa på www.afa.se

• Regnbågsbarn

Min ansökan blev registrerad den 7 sept o det kunde ta 8 veckor sa de...
    Har varit sjukskriven (är annars arbetslös) sen i slutet på december... tänk om man får retro för hela den tiden?

• Regnbågsbarn

*puffar upp iaf fler fått från afa*

• LindaHelen

har du bara papper på din sjukskrivning och att du fått pengar från fk(är bara att gå dit och be om) så ska du kunna få retroaktivt fast jag vet dock inte hur det är om man är arbetslös men det är ju bara att söka och hoppas på det bästa

• Regnbågsbarn

LindaHelen:
    Har lämnat in en tjock bunte med alla papper vad jag förstått så har man ofta rätt till ersättning även om man är arbetslös

• Lilla loppan

jag har haft och skall ha igen,det brukar dröja ett par veckor,vet ej för hur mycket de betalar retoraktivt och om de gör det

• Lilla loppan

jag har haft och skall ha igen,det brukar dröja ett par veckor,vet ej för hur mycket de betalar retoraktivt och om de gör det

Svar på tråden AFA sjukförsäkring