• Annika 1983

Frågor om permanentat hår

jag har permanentat håret idag för första gången i mitt liv. Jag gjorde lite lockar i håret och fick besked på att jag inte ska tvätta håret på två dagar så att det sätter sig ordentligt...

Hmm nu undrar jag? vågar jag borsta håret som vanligt innan dessa två dagarna e förbi`?

han sa inget om det men jag undrar bara så att jag inte förstör något? kostade ändå rätt mycket så det känns trist om det skulle bli förstört . någon som vet?

• Svar på tråden Frågor om permanentat hår
  • Den där Linn

Ja, borsta går bra men gärna en glestandad kam. Helst av allt tycker jag du ska använda fingrarna bara, även efter dusch Blir så fina lockar då

Plötsligt händer det!!!
  • Awsome

Jag brukar vänta så länge jag kan innan jag tvättar håret efter permanent. Jag skulle också vara försiktig med borstning. Glestandad kam eller bara händerna rekar jag också.

• Annika 1983

ooo tack för tipset linn84 är ny på detta eftersom jag har haft rakt hår sen jag föddes *S*

• Den där Linn

Åhå!

Hoppas du är nöjd Inte en liten omställning att gå från rakt till lockigt

Plötsligt händer det!!!
  • Annika 1983

okej då blir det fingrarna som får jobba då har ingen sådan kam... än

• Annika 1983

det e inte jättelockigt men det syns att jag gjort nåt iallafall håret ser tjockare ut jag är jättenöjd

• Annika 1983

Awesome blir det bättre ju längre man väntar?

• Awsome

Jag har inbillat mig det. När jag "pentade" håret sa de att man skulle vänta helt 4 dagar. Det var ju rätt länge sen dock.

• Den där Linn

Nej, det blir inte bättre ju längre man väntar.
    Tvätta du håret efter två-tre dagar

/Frisör-Linn Räcka ut tungan

Plötsligt händer det!!!
  • Annika 1983

uuj e du frisör linn tack för tipset

• Annika 1983

jag väntar två dagar iallafall men det känns ändå äcklit när det e varmt o inte duscha håret

• Den där Linn

Mm..jag är ju det

Plötsligt händer det!!!
  • Awsome

Ja se där, då har jag gått och plågat mig i onödan.

• Annika 1983

nej men dina tips var också bra Awsome evigt tacksam

Svar på tråden Frågor om permanentat hår