• Jolie

Vad gör man på Gotland??

Hej! Jag o min familj ska till Gotland om två veckor(under medeltidsveckan..det var inte planerat..)
    så jag undrar om nån har tips på vad man kan göra,nån trevlig resturang (vår dotter är 1,5 år), och annat skoj.
    Vi kommer inte vara så mycket på medeltidsveckan så tips om annat man kan göra.Vi ska bo i Stånga.Ge mig nu alla era bästa Gotlands-pärlor!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-25 10:05:18:
    Tack för tipset Anna-Karin! Jag vill ha tips på allt möjligt,allt ni tycker är värt att se/besöka!

• Svar på tråden Vad gör man på Gotland??
  • AnnaKarin79

gillar ni hantverk? vi har varit en del och kollat på kurkor och annat, om man nu gillar det.
    sen pippiland och keipebyn ( kanske för lite större barn främst) men ganska kul!
    solat och badat!

• Goltlännig

Finns hur mycket som helst att göra på Gotland.
    En kul sak i Visby är att gå på Medeltidskrigen Clement på strandgatan. Där ätar alla med händerna, perfekt för barn som får kladda själv hur mycket dom vill.

Åka till Lojsta och titta på russen.

Fråga bara om du vill ha fler tips.

• Minja

Vet inte hur mycket din lilla tjej tycker om att åka bil men Fårö och sudersand rek jag är precis som att komma utomlands sand, sand och sand...

En tur till Ronehamn och köpa lite rökta flundror.

Hoburgsgubben längst ut på spetsen i söder

Nisseviken fint badställe (ligger i Hablingbo)

Krukmakeriet i Hamra, tror att det är Göran Ringbom (snabbsköpskassörskan) som fortfarande styr där

Bagarns i hemse är nästan ett måste ett underbart litet kafe med hembakade bullar och kakor

Det finns massor att göra, men lite lättare kanske om man vet vad ni är intresserade av...
    i annat fall finns det en tråd där gotlänningar rumsterar hör med dem de har lite mer koll på småbarn aktiviteter och bra barn resturanger.

Svar på tråden Vad gör man på Gotland??