• KarJac

Vilken Harry Potter bok är bäst?

Jag vet, ni som inte tycker om någon av böckerna eller ni som inte läst någon kan inte rösta!! Nu är frågan VILKEN som är bäst och ingen annat!!

mamma till Alexander och Elias
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-25 22:07:06:
    För er som vill diskutera böckerna och klura lite i vad som händer i den sista; hoppa in i denna tråd:www.familjeliv.se/Forum-5-71/m10996257.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken Harry Potter bok är bäst?
  • dio

ALLA är bra, men fången från azkaban är nog favoriten. Säger bara Sirius Black

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Fibi

Den senaste, halvblodsprinsen höll på pirra ihjäl mig!
    och så trodde jag ögonen skulle ploppa ut när jag läste vad Snape gjorde!!!

• Mizuki

Jag kan inte bestämma mig! Åhh.. Vad ska jag rösta? Älskar ju dem allihop, men på olika sätt!

Röstar på halvblodsprinsen bara för att jag tycker att de blir bättre och bättre för varje bok som går (fast det gäller _hela_ serien)

• KarJac

FIBI- Ja, WHY SNAPE???!!! Men har min egna lilla teori om att allt var planerat och att Snape är god. Vet inte om det är önsketänkande eller om det kan ligga lite sanning bakom. Någon mer som tänker i samma banor kan få lite stöd på www.dumbledoreisnotdead.com

• Triss i Damer

Ja jag tänker i samma banor som dig KarJac, absolut
    Jag har funderat på om snape är god och att han bara gjorde så för att rädda drako ( säkert fel stavat ) och för att den onda trollkaren ska tro att dumbledore är död. låter säkert hel skumt, men jag är helt övertygad....

det märks ju verkligen att det var evigheter sedan man läste böckerna, jag har ju glömt bort nästan alla namn... :S

• Elsans

KarJAc och mammas tjej: jag tror som ni. Har dock funderat mkt på hur de fick upp Dumbledore i tavlan i rektorsrummet om han inte är död. Får fortsätta fundera! är dock helt övertygad om att snape är snäll egentligen.

f.ö röstade jag på flammande bägaren.

• rasajj

jag alskar alla bockerna, men phenixorden fick min rost, aven om harry sjalv var ratt arg och ilsk dar.. Men umbridgemannskan och weaslytvillingarnas hyss var ju kul!

• KarJac

Lusan1- ett svar på den frågan kan vara att han sitter där för att han inte är rektor längre. Det står ingenstans i böckerna att man MÅSTE vara död för att bli tavla, utan att man måste varit rektor.

• Elsans

KarJAc: du är smart du! jag har verkligen funderat superlänge på det.

Svar på tråden Vilken Harry Potter bok är bäst?