Kontraktsskrivning
Vi ska besikta den 3e och efter det bestämma tillträde.
När skrivs kontraktet?
När tror ni tidigast vi kan få tillträde?
Annat ni tror kan vara bra att veta?
Vi ska besikta den 3e och efter det bestämma tillträde.
När skrivs kontraktet?
När tror ni tidigast vi kan få tillträde?
Annat ni tror kan vara bra att veta?
Underlig:
Det brukar vara två veckor hos en del personer, för det blir enkelt, bara betala halva hyran den månaden.
Kontraktskrivning brukar ske rätt fort vad jag förstår. De flesta jag pratat med verkar ha skrivit någon vecka efter att budgivningen slutat. Vi skrev ett par dagar efter budgivning. När ni besiktigat så kommer ni säkert överens om en gemensam tid - så snart som möjligt. Alla vill ju att köpet ska bli klart fort.
Man kommer överens om när tillträde ska ske då kontraktet skrivs. Oftast dröjer det månader efter som att säljaren måste flytta ut, få tillträde till sitt nya hem, mm och köparen kanske har eget hus at sälja klart eller en uppsägningstid.
Vi fick vårat en vecka efter kontraktet skrevs efter som att det var en sommarstuga som säljarna inte bodde i och vi ville ha det så fort som möjligt.
Kan man ändra inflyttningsdatumet efter att kontraktet är skrivet?
Jag trodde normal inflyttningstid var ca 3-6 månader efter kontraktskrivningen, men då vårt hus som vi skall skriva kontrakt på (om besiktningen går som det skall) är tomt så kanske säljarna kan kräva/vilja ha tidigare? Vi skulle vilja ha 3-4 månader till inflyttning så vi hinner sälja nuvarande bostad, men sen å andra sidan om vi skulle få ut mycket mer än vi väntar oss så skulle vi kunna tänka oss dubbla hyror en tid.. Någon som vet? Kan man ändra inflyttningsdatumet efter kontraktet är skrivet?