Bälte som hjälper till att "hålla upp" magen???
Finns det något "bälte" att köpa som hjälper till att "hålla upp" magen??? Magen känns tung och jag får ont uppe på magen när jag är uppe och rör mig...Om det finns vart köper man det isåfall???
Finns det något "bälte" att köpa som hjälper till att "hålla upp" magen??? Magen känns tung och jag får ont uppe på magen när jag är uppe och rör mig...Om det finns vart köper man det isåfall???
jag har köpt ett sådant bälte, köpte den på babyland. (hoppas länken funkar)
www.babyland.se/article_image_zoom.aspx
jag tycker den har varit jätteskön att ha. min mage har varit väldigt spetsig och utåtpekande, så jag har verkligen behövt den
(om inte länken funkar, gå in på www.babyland.se / kläder /övriga kläder / mamma kläder
och leta efter "mamma bälte Anita"
Många BM avråder dock från sådana bälten eftersom det hindrar magmusklerna från att själva hålla upp magen vilket kan bli längre återhämtning för dom sedan.
Den hjälpte även för min foglossning, så det var inte bara "upphängning" av mage.
Baby-belt från www.minimundus.se är superbra och rek. av sjukgymnster & läkare om man har besvär. Jag fick råd att använda den enbart vid träning, promenader och när man är på gång... Det är min absolut bästa investering!!!
Babe