• nelle87

    Man mäter INTE temperaturen i SOLEN!!

    Ååh blir så less, när ska folk lära sej??

    Man hör ofta folk säja typ "vi har 40 grader hos oss!!!!"..Mm visst, på balkongen, i solen?! ...Det säjer ju faktiskt inte speciellt mkt om hur varmt de egentligen är!!
    Och nu nyss läste jag en som hade 44 grader..Jaa va ska man säja, ja trodde faktiskt dom flesta visste att man mäter temperaturen i skuggan!!

  • Svar på tråden Man mäter INTE temperaturen i SOLEN!!
  • Bamsesaga

    Sånt där är min syster också expert på, hon har termometern på en inglasad balkong och har alltid minst 35 grader varmt.

    Jag har flera termometrar åt olika håll och läser alltid av den som är i skuggan.

  • Runguska

    Jobbigt för oss som bara har fönster på solsidan (lägenhet) eftersom det alltid är så enormt varmt där. Därför säger jag sällan hur varmt det är här. (Eftersom jag inte kan kolla på skuggsidan) Mamma däremot brukar kolla på våran termometer och säga att vi har så varmt....

  • aragon

    OK... i skuggan har vi nu 27,2grader.....*pust*


    Älskar mina bonusbarn och min man
  • pissypopi

    jag brukar kolla på den sidan som vi har termometern på... vilket är solsidan på förmiddagen.
    Men om jag kollar på morgonen så tar jag det naturligtvis i beräkning. Och frågar nån så kan jag säga att det ex.vis är 40 grader...i solen. Då fattar man ju lixom att det är egentligen svalare


    I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • menu

    skugga för några kan iof oxå betyda att solen legat på halva dagen och just ju är det i skuggan

    jag har i allafall 28,6 c INNOMHUS i absolut skugga

  • BadSector

    Temperaturen i "solen" säger bara hur varm termometern är, inte hur varm LUFTEN är.
    En svartmålad termometer i gassande sol kan visa jättevarmt trots att lufttemperaturen är på minusgrader.

    Sätt en låda runt termometern som ger skugga och låter luft passera in och ut utan hinder så går det att mäta hyffsat ändå.

  • Que Sera Sera

    Vi har runt en 40 grader har varje dag - i skuggan =)

  • menu

    pallas, nej jag tänkte inte psesifikt på dig, du bodde väll utomlands oxå om jag inte minns galet?

Svar på tråden Man mäter INTE temperaturen i SOLEN!!