• Nutriletta

Bleka svart hår?

Vill bleka mitt svarta hår
    har köpt 2 förpackningar "Jane Hellen Mood Haircolor, Solblond"

det står att det blir 2-3 nyanser ljusare än vad man redan har.. så det kan inte bli så himla stor skillnad från det svarta?
    någon som vågat testa sig på det?
    tror ni det går?
    har färgat håret mörkt i över 6 år. vill inte slänga ut massa pengar på att gå till frisören och få det blekt.

tips tack!

• Svar på tråden Bleka svart hår?
  • Elli47

Oj det blir nog svårt för dig att bleka håret så där direkt. Börja med slingor... Jag hade mörkbrunt hår i våras med röda slingor när jag ville ha det lite ljusare, fick köra tre omgångar blonderingsslingor innan det började synas något!

• danitra

Kan bli orange..

Nån gång, på nåt sätt kommer han komma ut! Det kommer ta slut!
  • Karpet

Det kommer inte att bli bra utan frisörhjälp. När man har använt hemmafärg så länge så är hela hårstråna svarta rakt igenom. Det blir inte som hos frisörerna när färgen lägger sig som en hinna på strået, det är mycket sämre färger man köper på t ex ICA. Antagligen kommer ditt hår bli grått, blått eller orange. Blont kommer det inte att bli på flera färgningar och innan dess kommer du att ha slitit ut ditt hår så mycket att det ändå ser ut som ett skatbo, om du ens får behålla hårstråna.

Det enda du kan göra är att antingen vänta tills det växer ut eller gå till en frisör och be dem göra tunna high lights. Fler och fler för varje gång tills det tillslut inte kommer att synas så mycket när din naturliga färg växer ut.

• Nutriletta

tack för era svar.
    då får jag väl lägga det på hyllan hehe!
    suck!!
    det tar sån tid att växa ut ju.. ser inte som det växt något på 3 månader när man tittar på hårfärgen men annars märker man att håret växt hejvilt..:/

• Rastafairy

du skulle köpt ultrablond från mood (superbra)..de bleker 6 nyanser...då kan du få vitt hår annars blir det en nyans i gul eller orange..

lycka till.

• desi
    jag hade mörkt hår - jag fick gå till frisören för att göra blonda slingor över hela håret sen gick jag några månader med det sen blonderade jag mitt hår.. men det bästa e att helldre lägga pengar på frisören d blir aldrig bra hemma..för att få det bra kommer du llägga ner mer pengar på hemmabruk än om du går till frisören ..
    Stolt Mamma till Moa Grace
  • tinafina

Gör det inte! Det blir som sagt orange. Jag hade svart innan och började med att göra slingor. Visst, de blev inte jätte blonda utan lite guldiga. Gör inpackningar och sen kan du bygga på med fler slingor...efter ett tag. Eller gå till frissan. Absolut det säkraste. Deras grejor är bättre än de som finns i affären.

• tinafina

Det behöver inte bli dyrare att gå dit. För det kommer att kosta en del att slinga det hemma oxå om inte mer.

• Angelica80

Tror inte du slipper undan orange hår ett tag.,. Men de bästa jag kan rekommendera förutom frissan är isf loreal SUPER blond. Vikltigt att det är just SUPER blond. INTE perfect blond. Det är en avfärging och fungerar som blekning oxå. Alltid blivit bra på mig. men lär ju behöva bleka det några omgångar. lycka till.

• juicy

men varför tar du inte avfärgnings medel??

alltså extrem blekningsmedel..
    ska va jätte bra..

• juicy

d ksa stå på förpackningen att det är avfärgnings medel

• Melwin och Freyas Mama

jag skulle tro att det blir billigast att gå till frissan faktist!!

• Rastafairy

avfärgning 0 blekning..finns blekningar som är starkareä n avfärgning..den starkaste blekningen i dagligvaruhandeln är mood ultrablond..bleker 6 nyanser och gör det nästan vitt beroende på hur ljust hår man har innan.

Svart hår kan de krävas många blekningar för.

Men se upp med hår som blir skört och får tuggummikvalitet..så har mitt hår blivit av för mkt blekande förr..fick klippa av de mesta till slut....satsar på en naturlig blond nyans i stället. :)

Svar på tråden Bleka svart hår?