Igelkott i trädgården
Min sambo var precis ute i trädgården och hittade en igelkott som satt och åt på en död fågel. Brukar dom göra så? Jag vet inget om igelkottar men tyckte det lät konstigt. Eller dom kanske är köttätare
Min sambo var precis ute i trädgården och hittade en igelkott som satt och åt på en död fågel. Brukar dom göra så? Jag vet inget om igelkottar men tyckte det lät konstigt. Eller dom kanske är köttätare
igelkottar är asätare ja.... så dom kan knycka små fågelägg, äta döda djur.. smaskar gärna på köttfärs om dom får o äter med god aptit både äpplen och kattmat...
Om man vill behålla igelkotten på tomten,så trivs den i skyddade lövhögar vedtravar,eller om man bygger en liten låda,och täcker den med löv! Över vintern då sas.......
vet att de käkar ormar o grodor o det är ju kalas!
skönt o slippa de äckliga djurarterna...
hade en igelkott som satt å käkade på en död mus som grannens katt fångat nu ikväll.
tyckte de verkade knepigt för visste inte att dom åt döda djur.
Förra sommaren bevittnade jag när en igelkott jagade och åt upp en groda i trädgården. Inget trevligt precis eftersom den åt upp grodan bakifrån så grodan skrek hela tiden. (Jag gillar grodor.) Trodde att igelkottar var långsamma men när de jagar så kan de vara riktigt snabba.
Ickan79
Är det sant??
Kan en igelkott jgar en groda som är snabbt.