• isola

Indisk mat ok?

Jag ska äta lunch med min kusin nästa fredag och hon ville vi skulle gå på en indisk restaurang här i stan och det lät ju inte dumt alls. Men min fråga är då om någon här vet hur det är med indisk mat när man är gravid, är det ok att äta eller? Är det något man absolut inte ska äta på den indiska menyn?

• Svar på tråden Indisk mat ok?
  • Piripiri

Nej, det är nog inget särskilt att akta sig för. Jag är tokig i indisk mat och äter det ofta Om du bara följer livsmedelsverkets rekommendationer så kan du strunta i alla andra nojor.

• Titti och mini

Äter också det ofta o kan inte komma på nåt som skulle vara dåligt Ofta är ju indisk mat väldigt vällagad

• villverkligen

Vet inte om jag skulle klara mig utan indisk mat. De första månaderna kunde jag inte äta något starkt. Kompenserar nu det med mycket Chicken Madras.

Indisk mat är ju för det mesta grönsaker, kyckling eller kött tillagade långkoksgrytor. Det är bara kryddorna som skiljer från en "vanlig svensk köttgryta".

Smaklig måltid!

• Lady Bling

Kvinnor i Indien äter ju indisk mat varje dag och föder även barn, så jag skulle utgå från att det inte är farligt med indisk mat. Bara för att en maträtt är kryddad på ett annorlunda sätt är den ju inte farlig, tänker på exempelvis asiatisk mat och så... Om du tänker på de regler som gäller i fråga om att inte äta rått kött och så vidare (för gravida) när man beställer maten så ska det nog inte vara någon fara.

Svar på tråden Indisk mat ok?