• Anonym

Vilken storlek på knipkulorna?

Födde barn för 3 månader sedan och känner mig lite "slapp" därnere. Tänkte prova med knipkulor men vet inte vilken storlek jag ska använda. Ska jag köpa 20mm eller 36mm? Jag har inga problem med urinläckage eller så, men de minsta kanske ändå är för små. Hur vet man det?
    Och en annan fråga: Om man köper sådana utan snöre, är de svåra att få ut då?
    Kramar

• Svar på tråden Vilken storlek på knipkulorna?
  • Anonym

Hej! jag vet inte vilka som är bäst men jag har själv beställt ett par igår på www.Lustgarden.se beställde gummikulor!

• Lovan

*förtydligar föregående inlägg vars författare visst har missförstått*
    Det är inte GUMMIkulor. Kulorna är innefattade i silikon, och inte i gummi. Silikon är inte allergifarligt som gummi är.
    /Lovan, som gillar att förtydliga saker.

• Anonym

Men om man kollar på Lustgården ser man att det finns olika sorter, både i gummi och silicon.

• Lovan

Finns det? var någonting nytt för mig. Ska genast kika. Men jag rekommenderar dem i silikon - just därför att det är ju dumt att använda ngåonting som kan framkalla allergi. =)

• Bruttan

kan man börja använda knipkulor nu innan man ska föda finns det nån här som har erfarenhet? i och med att man ska ju knipa nu innan med kanske är roligare med kulor vad vet jag...

• Skusan

www.lustjakt.se/
    En bra sida med knipkulor med... Beställde just ett par i silikon! För här ska det knipas i förebyggande syfte!

• Anonym

En dum fråga för en nybörjare... Men vad är knipkulor.

Anonym för att jag tycker det är pinsamt att jag inte vet =)

• Skusan

Knipkulor är till för att stärka bäckenbottens muskulatur. Motverkar urininkontinens efter barnafödande, stärker knipmusklerna vilket kan ge ett skönare sexliv... En del säger också att ett "tränat" underliv underlättar vid en förlossning... Det vet jag inte hur sant det är, men finns det minsta lilla sanning i det är det inte fel att träna innan!

Svar på tråden Vilken storlek på knipkulorna?