• Karpet

Vilken välgörenhetsorganisation ska vi välja?

Nu gifter vi oss snart och istället för presenter tänkte vi be gästerna skänka pengar till någon specifik organisation.

Jag är medlem i Röda Korset och skänker pengar till dem varje månad och jag tycker så klart att de gör ett jättebra jobb och jag stödjer dem till 100%. Nu, i denna klimatförändrande värld, känner jag att ett lämpligt mål borde vara att skänka pengar till någon organisation som arbetar med miljömedvetenhet och forskning/framställning av miljövänligare alternativ till vad vi använder oss av idag och förstör vår jord med. Är det någon som känner till någon sådan organisation som är seriösa? Eller har någon något annat förslag på organisationer som arbetar med aktuella frågor som känns viktiga?

• Svar på tråden Vilken välgörenhetsorganisation ska vi välja?
  • Magic1

Jag skulle helt klart välja barncancerfonden men det beror nog mestadels för att min lillebror dog ung i denna fruktansvärda sjukdom. Det känns så orättvist att barn ska drabbas och behöva behandlas för denna sjukdom. Tyvärr klarar inte alla sig heller.

Om jag skulle be mina blivande bröllopsgäster att skänka pengar till någon organisation istället för att ge presenter skulle jag nog låta dem välja mellan några stycken. Detta för att om de själva inte tycker att organisationen är särskilt "värdefull" (hittar inte det rätta ordet just nu) eller vad de står för så kanske de inte skänker en särskilt stor slant. Får man välja kanske det blir en större.

Lycka till med bröllopet! *GRATTIS*

• Nitis77

Jag hade nog valt antingen barncancerfonden eller hjärtebarnsfonden...

Svar på tråden Vilken välgörenhetsorganisation ska vi välja?