• Mellyn

Namn som passar ihop med Elvira

Vi behöver ett fint namn till vårt andra barn som kommer lagom till lucia. Vad tycker ni passar ihop med Elvira? Vi har ett kort efternamn så vi vill helst inte att förnamnen ska vara kortare än två stavelser. Ge gärna fler förslag tack!

Pojknamn:
    Vilmer och Alvin

Flicknamn:
    Lovisa, Elsa, Jonna och Linnea

Tacksam för alla bra tips!

• Svar på tråden Namn som passar ihop med Elvira
  • Mellyn

Oj, vad ni svarar snabbt. Va skoj! Tack!

Josebell, jag tror minsann att du är tankeläsare. Vi har faktiskt tänkt Lucia åtminstone som andranamn om det blir /är en flicka. Blir det en pojke får det väl bli Lucifer... He he. (obs det sista var ett skämt )

Albin är helt klart ett favoritnamn, kanske bättre än dom två vi har... Min brors barn heter det. Dom står oss för nära för att vi ska kunna ta samma namn.

• Jossebell

sedan har väll Elvira och Albin namnsdag samma dag om jag inte minns fel

om man gillar Albin men inte kan ta det så kanske det går med Alex eller liknande.

Lucifer... ha ha ha den var bra. Så gjorde ju vi, vi hade bestämt oss för Isidor och blev det en tjej så skulle det bli Isadora..

• CORPSBRIDE

Elsa är sååå gulligt...det heter min yngsta dotter =)

• jennyjohanagnes

Jag tycker Vilmer var jättefint ihop med Elvira!!!
    Om det blir en tjej så tycker jag Elsa, det har vi med på vår lista om vi får en till tjej nån gång. Vi har en Agnes nu....vilket också passar bra till Elvira!

• MaNiMi

Edvin tycker jag passar fint ihop med Elvira
    Linnea är ett flicknamn jag gärna skulle använda om jag nu får nån liten flicka nån gång så det röstar jag för!

• inkka

Har alltid gillat Elvira, Hedvig och Hillevi. (Men, vi fick en Lilly )

Vilmer, Elsa och Jonna är fint. Jonna känns ju inte så vanligt. Det tycker jag bäst om, tror jag

• Ulrisa

Min kompis har en Elvira och hennes systrar heter Thea och Meja!

• toveca

Lovisa tycker jag - båda namnen finns på vår lista!
    Annars Iris eller Lova?

Pojke: Lucas eller Marcus?

• jollyjumper

Måste bara säga:
    Madigan

• Jossebell

blir lite besvärande dock när man ska sägar Elvia o Madigan och folk tror man gillar den där gamla hemska historien..

sorgeliga saker hända än i våra dar minsann, sorgeligast är dock denna om Elvira Madigan...

• Jen nifer

Liam, Melvin

Plussade 18/5. V.14 Nu!
  • jollyjumper

jossebell
    jag var bara tvungen, det bara poppade upp i mitt huvud

Annars tycker jag nog Elsa som tjej och Viggo som kille

• Mellyn

Hej alla!

Tack för alla fina förslag, det var jätteskoj att läsa. det verkar som att många gillar Elsa.

Jag har så många barnfamiljer i min närhet att en massa fina namn är upptagna. Då menar jag så där nära så att det inte känns OK att ta samma namn som syskon och bästa kompisar. Tex Agnes och Edvin tyvärr. Edvin hade vi tänkt oss att till vårt andra barn. När jag berättade det för min bästa väninna som var höggravid, blev hon helt tyst och jag förstod direkt att dom också tänkt det. Jag sa då direkt att hon absolut får ta Edvin. Vi kanske inte ens får en kille och tänk vad trist att känna sig tvingad att ta namnet när det kommer ut någon som inte alls ser ut som en Edvin.

Lova har funnits med lite i diskussionerna. Min man är inte lika förtjust som jag. Jag tycker det är fint.

Pojknamn är ju så svåååårt. Jag känner nog ändå mest för Vilmer tror jag. Det fanns med på tapeten förra gången men deå blev det ju en Elvira. Det finns inget namn som får mig att riktigt gå igång om ni förstår. Förutom några namn då som redan är "tagna".

Ja, ja jag har ju några månader på mig att fundera. Länge kvar till lucia.

Kram till er alla!!

• FridaE

Känner en liten Elvira och hennes lillebror heter Elmer, tycker jag passar!

Svar på tråden Namn som passar ihop med Elvira