• Joonas

svart fågel?

Blev precis ivägjagad av en mycket närgången svart fågel på min altan. Vad kan det betyda? Den tittade på mig med huvudet på sned och öppen näbb. Hoppade mot mig och efter mig in i huset. Släppte inte in den, stängde snabbt dörren. Den hoppar fortfarande kvar därute.

• Svar på tråden svart fågel?
  • mammaNena

ha ha.. det låter som en dålig komedi men jag förstår att du sprang in, jag hatar fåglar.. ta en bild på den, så kan vi se om vi kan lösa mysteriet på vad det är för sort

• ALM

Skulle tippa på att det är en tillvuxen fågelunge som testar sina vingar. Öppen näbb är för den "svettas"

• Joonas

Inget alls otäckt då? Sånt man hört om varsel och så? Blev faktiskt lite orolig...

• mammaNena

ställ ut en tallrik med vatten.. kanske e törstig och sen flyger den om du har tur..

• ALM

Jag tror den vill ha vatten faktiskt, hittar kanske inget vattenhål om den nu är nyflugen så att säga. Testa sätt ut lite vatten i ett blomfat tex.

• ALM

Du kan väl bara sträcka ut fatet om du inte vågar gå ut

• mammaNena

ha ha ha.. akta så den inte biter dig!!!

• Joonas

Pippin har gett sig av. Kvar är jag med min vattenskål. Ingen som tror att det kan ha varit ett ont varsel? Skönt i så fall...

• Multihealer

Ont varsel är skrock som baseras på rädsla.

Vilken sorts fågel var det du såg?

Ljus och kärlek
    Kent

• Joonas

Visst har du rätt Kent! Jag är också en förespråkare för ljuset och kärleken. Trots detta har många katastrofer drabbat mig och mina närmaste under den senaste tiden. Man blir tveksam... Sonen har en styvmor som är döende i cancer... Tankarna flyger... fågel som pockar på uppmärksamhet..

• Multihealer

Joonas,

alla människor lever sina egna öden. Låt alla vara i sin egen kraft och lägg din egen kraft i dig själv. Det är först när man ger sig själv näring som man har kraft att ge till andra.

Ljus och kärlek
    Kent

• Joonas

Det du skriver är klokt och sant. Jag har lärt mig ha respekt för mig själv, mina känslor, tankar, önskningar och min kärlek. Men jag är bara människa. Någon har sagt mig att mina börder blir inte tyngre än att jag kan bära dem. Det är säkert så, men ibland är jag liten, svag och måste få vara det. I det lilla kan jag ju titta på det stora för att sedan delta i det igen.

• zucca

Joonas...
    Ett litet tips om vad fåglar kan betyda... Frihet, längtan till att få släppa sig fri och bara vara... Just att den var svart kan handla om att du bör släppa det som håller dig grundad eller kanske snarare det som håller dig för grundad på jorden och bara släppa dig fri... Inga måsten, inga känslor som håller dig "instängd". Utan bara vara... en liten tanke bara... Kram Zucca

• Multihealer

Joonas,

du skriver
    ///
    Någon har sagt mig att mina börder blir inte tyngre än att jag kan bära dem. Det är säkert så, men ibland är jag liten, svag och måste få vara det. I det lilla kan jag ju titta på det stora för att sedan delta i det igen
    ///

Varför lyssnar du på någon som anser att man ska bära bördor? Bördor väger tungt och krånglar till livet alldeles i onödan. Vem har lärt dig att man måste vara liten och svag för att utvecklas till att bli större och starkare?

Ljus och kärlek
    Kent Asp

Svar på tråden svart fågel?