• vermilion

Kan man hämta ut paket utan avi?

Mitt paket har kommit till min ica-affär såg jag när jag kollade upp kollinr.
    Avin kommer imorgon men jag vill ha paketet idag!! Kan man hämta ut det ändå?

Har faktiskt försökt att ringa men ingen svarar på ica!

• Svar på tråden Kan man hämta ut paket utan avi?
  • Mickis74

Ja, tror man kan göra det på personnummer.....

• Elin med Wilma och Alva

Det brukar man kunna om man har kollinr och ev någon form av legitimation. Butiken/Posten kan skriva avi manuellt som du får signera. 

Elin, väntar första barnet - bf 10/10
  • Diwa

mitt utlämningsställe vägrar...

enda gången de okejar är i de fall som det är sms avisering...

men å andra sidan är de ganska knäppa här så

Sommar sommar och sol=)
  • vermilion

Okej tack..
    Bäst jag försöker ringa Ica igen kanske. Men då borde det gå då.. *hopphopphopp*

• vermilion
    Diwa skrev 2006-07-26 14:41:20 följande:
    mitt utlämningsställe vägrar...enda gången de okejar är i de fall som det är sms avisering...men å andra sidan är de ganska knäppa här så Sommar sommar och sol=)
    Ja, det får vi hoppas dom är!
  • LuckyDucky

Japp, legitimation + kollinummer ska räcka. Har funkat för mig iaf =)

• AdrianK

Japp det går. Har du kolli-nummer och legitimation så går det.
    Jag gör alltid så om det är saker som jag beställt. Jag vill inte vänta extra länge på AVIN. Bara att gå dit. Tjingeling

• MerenwenElanesse och Tristan

kollinummer o leg så kan du hämta ut gör ja me alla mina paket

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Malin1976

Här räcker det om du har kollinumret. Har kunnat hämta ut utan kollinummer också. Har ju legitimation men samtidigt så bor vi inte i en storstad heller.

• lia76

Ok lite sent svarat... men jag gör så här...
    Eftersom paketet skickas till ett utlämningsställe så får man inte avin förrän dagen efter.
    Vad man då kan göra (som jag gör), dte är att åka/gå ner till postcentret och hämta ut avin hos dem

Så gör jag om jag ser att paketet kommit på en fredag... då vill jag INTE vänta till  måndag för att få avin å hämta ut.

Kram Lia, BF 15 september 2006
Svar på tråden Kan man hämta ut paket utan avi?