• fiskbulle666

Måste man stryka bebiskläder?

Kanske en knäpp fråga men jag äger inget strykjärn och har aldrig saknat ett.
    En kompis säger att man måste stryka bebiskläder för annars får de skavsår av skrynklor i kläderna??
    Stämmer detta? Skrynkelfria kläder till nya små bebisar trodde jag var det enda som fanns?

• Svar på tråden Måste man stryka bebiskläder?
  • mammas älskling

Jag har aldrig strykigt (felstavat?) min sons kläder... Inte haft några problem...

• Missy Cat

Hmm.. jag har inte behövt stryka några bebiskläder.
    Vill man kan man ju torktumla dem..
    Och de flesta använder ju idag sköljmedel.
    Så kläderna är inte hårda eller skrynkliga.

Stryker hon sina egna vanliga tröjor???

• Carro1

njae, jag har inte varit med om skrynkliga bebiskläder.
    ja om det inte är klänningar odyl.

Bodies, byxor och sånt "mjukt" tror jag inte skaver direkt.

Det har jag inte märkt nåt av i alla fall.
    Tror inte du behöver oroa dig.

• Soffen

Jag har svårt att tro att bebisarna får skavsår av ostrukna kläder. Veck kan ju bildas ändå. Själv har jag strukit kläderna inför bebisens ankomst, men det var nog mest för att "boa" lite.
    SÅ länge materialet är mjukt så. Om man torktumlar kläderna blir de ju dessutom mjukare.

• Fru Myhr

Jag vet då många som inte strukit sina barns kläder, varför skulle man behöva det?

S + M = Sant
  • Alexa

Skulle aldrig få för mig att stryka bebiskläderna... Löjligt...

• fiskbulle666

Skönt att höra!!
    Då slipper vi köpa ett strykjärn som vi klarat oss i 14 år utan

Tack för support (vet inte om hon gillar att stryka i vanliga fall )

• FaRieTaLe

Överdrivet att stryka barnkläder. Snacka om att verkligen ha tid...

• Babe

Min kära mamma har strykt våra bebiskläder och rek. mig att göra detsamma, vilket jag inte riktigt ar tid med*flin*
    Det har hon gjort för att kläderna blir mjukare och att de blir "antibakteriella" av värmen. Kanske gammalt skrock??? *flin* Säkert riktigt OK för den som ids!
    Men jag väljer att tvätta kläderna (även nya innan användning) i helst 60grader och använda allergivänligt/oparf. sköljmedel.
    Babe

• Jun

ööh.... jag tänker då inte stryka bebiskläder... stryker väldigt sällan mina egna och stå och stryka högar m bebiskläder är inget för mig. Vi människor har klarat oss utan strykjärn i flera hundra år så varför skulle man börja m det nu? det är bara bra med lite smuts!

Svar på tråden Måste man stryka bebiskläder?