• Anonym (svårglömd)

Är det bara jag som fortfarande tänker på sitt ex (flera år senare!!)?

Hej...

Undrar om det bara är jag som fortfarande gör det...

Har varit tillsammans med min sambo i 6 år o det tog slut med exet i fråga 1-2 år innan dess (struligt, därför okännt med tiden! )... Skulle absolut inte vilja byta... Älskar min sambo o skulle inte vilja ha mitt ex idag...

Men tänkte ändå väldigt ofta på honom... Flera gånger i veckan o han dyker upp i nån dröm då o då (inte alltid som romantiskt utan ibland bara för att "snacka")...
    Det va väldigt starka känslor mellan oss o väldigt seriöst... Men tror att jag kanske bara saknar att ha honom i mitt liv... Undrar lite hur han har det o hur det går för honom... Hmmm... Eller är jag kär i bilden av honom från då??

Tänkte en del på honom iallafall... mer än jag kanske borde...

Fler som har svårt att släppa det förflutna??

• Svar på tråden Är det bara jag som fortfarande tänker på sitt ex (flera år senare!!)?
  • Anonym

mm drömde om min för inte så länge sen.. vet ej varför.. vi har ju ännu kontakt :)

• Anonym (också)

Jag drömmer ibland om mitt ex. Inget sexuellt eller om att vara kär, bara vardagssaker och prat, att jag inte vill vara där med honom och undrar hur jag ska ta mig hem igen till min nuvarande, eller annat ganska neutralt som att vi gör något ihop (äter lunch, åker bil...).

Mest tror jag att drömmarna kommer för att jag har lite dåligt samvete för att jag lämnade honom som jag gjorde. Vi skulle gifta oss inom 1-2år och hade liksom allt färdigt för att bilda familj när jag vaknade upp en dag och sa adjö. Jag var kvinnan i hans liv men han var inte mannen i mitt om vi säger så.

Känner dock inte att jag "inte släpper det förflutna". Visst, jag har lite dåligt samvete och vill att det ska gå bra för honom och att han blir lycklig men det är väl inte så konstigt? Undrar förstås hur det går för honom, hans familj etc men det är ju bara sånt som blir så med människor man inte har kontakt med. Lägger ingen mer energi på det hela. Tankarna får komma och det stör mig inte alls

• Anonym (anonym mor)

Jag har en underbar man.Vi har det bra,rikt sexliv.
    Lyckliga,perfekt hem.

Men jag drömmer ofta om mitt ex som jag var tillsammans med i 4 månader,för 8 år sedan.Har inte hört nåt av han på 8 år heller,och jag undrar väldigt ofta hur han har det,var han bor.Tänk om jag hade svalt min stolthet bara och erkänt att jag betett mig illa.

Han tog det mycket mycket hårt när vi gjorde slut.Jag var hans första kärlek.
    Jag tänker ofta på han,har även,dumt nog försökt söka han men han kanske har gift sig eller bytt efternamn.

Du är inte ensam!

• pssst

Det är nog vanligt att man tänker på sina ex. Jag tänker ofta på en del ex. Så länge inte exet kommer emellan en och ens nuvarande sambo så tycker inte jag att det är något problem.

• Anonym

Jag och mitt ex snackar nästan varje dag via msn. Så visst tänker jag väl på honom men jag har en ny pojkvän och vi har varit tillsammans i flera år. Jag har inte en tanke på att ta tillbaka honom även om jag har en känsla av att mitt ex fortfarande älskar mig trots att han har en ny tjej och dessutom ett barn. Jag känner mig bara glad över att jag gjorde slut med honom när han friade till mig eftersom jag insåg att han inte var rätt för mig. För varje dag som går nu så ser jag bara mer och mer av våra olikheter.

• Anonym (svårglömd)

Skönt att höra att det finns andra...

Men det verkar som om det är ni som gjorde slut... Här va det jag som oxå gjorde slut (i fyllan) men ångrade mig rätt fort...
    Men efter många fram o tillbaks, så blev det ett "hårt" avslut...

Han va min förts riktiga kärlek... Pojkvännerna innan va mer tonårs-kärlek...

Trodde då att det skulle vara för evigt (hihi... som man ofta gör... )...

Ser honom då o då, men då vi inte pratar gör att det bara KÄNNS mer...

Usch... Vill egentligen sluta tänka på honom eller få bort "spänningen"...

• Körsbärsflickan

Min lilla syster var i hopp med en kille som var väldigt strullig... i hopp i sär i hopp i sär för ca 4 år sen... ja ni fattar! Hon har kommit på sig tänka på honom flera gånger. sen 2,5 år är hon i hopp med en kille hon avgudar. Men ändå inte släpp exet tills för ca 3-4 månader sen. Hon träffade på honom och han bad om ursäkt hur han hade behandlat henne och att nu är med en tjej som fått honom och inse att man inte kan behandla tjejer på det sättet. Min syster kände bara som en sten som lyftes från hennes bröst. Alla tankar och funderingar försvann.
    VARFÖR? jag tror att hon fik ett avslut och en förklaring på nått hon inte kunnat lägga bakom sig. Nu ska hon gifta sig med sin kile och mår toppan =)

• Anonym (Exet)

Jag tror att man kanske tänker på det som känns oavslutat eller som var svårt, det som berör något inom en som kanske handlar mer en själv än just den personen. En kompis till mig brukar säga att det är en fråga om att komma över sig själv och inte exet. Det stämmer nog ibland.
    Det är ju inte ovanligt att man söker sig till relationer som påminner om ens egen uppväxt eftersom man omedvetet hoppas att man kan ställa allt till rätta den här gången. När det sen inte fungerar är det svårt att acceptera, man kan inte sluta hoppas på upprättelsen eller försoningen. Eller så gillade man bara exet väldigt mycket så att det alltid finns en plats för honom/henne i ens hjärta :) Så enkelt kan det nog också vara.
    Själv tänker jag ofta på mina problematiska ex. Det är dem jag drömmer om och undrar mest över. Jag kan t.ex. inte fatta varför jag fortfarande tänker på en man som jag träffade utomlands för några år sen. Jag visste inte då att han tillhörde maffian och antagligen var rätt farlig. Det var ett intensivt möte och vi öppnade oss för varandra på ett sätt som jag tror att han aldrig gör annars. Jag gjorde antagligen ett starkt intryck på honom också för när jag återvände till hans hemstad ett par år senare fick han syn på mig, hoppade ur bilen, sprang över gatan och ropade mitt namn. Det var nog ganska olikt en härdad machokille som han men det var något speciellt mellan oss.
    Det slutade dramatiskt men jag tänker mycket ofta på honom. Trots att jag nu har träffat en man som jag är förälskad i tar jag ibland fram den där tummade lappen med hans telefonnummer. Jag kommer nog inte över mig själv och det han väckte inom mig.

• Anonym

Är i samma situation som TS.

Känns jobbigt ibland. Att tänka på sitt ex. känns som om man går över gränsen gentemot sin nuvarande.

• Anonym (svårglömd)

ja, det änns lite som man sviker sin sambo...

Fast säger till mig själv att jag aldrig skulle vilja byta...
    Men känns ändå fel...

(men sen så vet jag inte vad/vem han kanske tänkter på! Det man inte vet...)

• Dhana

Ja, ibland.... men jag tror att jag "saknar" den tiden från när vi var tillsammans. Det är nog därför han dyker upp

• Petra H

Jag blir lite förvånad. Okej, jag tänker på mina ex och hur lycklig jag är att jag inte längre är med dem utan att jag hittade en "riktig man" till slut. Längtar absolut inte efter någon utav dem.

• Awsome

Det är samma här. Miste en guldklimp (var väl omogen eller bara dum) för 10 år sen. Tänker fortfarande på honom. Men efter ca 7-8 år eller 9 så slutade det iallafall göra ont. *kram älsklingen* säger jag, men han är ju inte härinne... *suck*

• Anonym (japps)

jag har flera ex sedan länge tillbaks som jag kan sakna en hel del ibland och önska att man liksom hade kunnat hålla kontakten som vänner men ingen av dom har verkat vilja det.

höll kontakten med en av dom som gärna ville träffa mig för ett tag sedan och i slutändan visade det sig att han bara ville försöka få mig i säng igen.. *morr*

• Anonym (svårglömd)

Anonym (japps):
    Ja, så är det nog oxå här... Skulle nog gärna vilja ha honom kvar som en vän... Men så som det slutade (o hur han är som person) gjorde detta omöjligt...

O så tror jag att tjejer nog har mer behov av att vara vänner o killar vill nog ha kvar kontakten av andra skäl...

• Anonym (japps)

TS: ja så verkar det ju vara tyvärr.
    vi tjejer vill ha vänskapen. killarna de andra *ehm* sakerna..

• Anonym (saknar..)

jag saknar också mitt ex.. tänker på honom varje dag mer el mindre. den e snart 6 månader det tog slut. vet inte varför det tar sån lång tid att glömma honom.. vi gjorde slut på telefon (båda ville det) o har inte träffas sen dess.. kanske för att det blev ett så konstigt slut. hade kanske känns bättre om vi träffades o hade gjort slut. vad vet jag.. ont gör det!! saknar våran vardag.. allt som vi gjorde.. skulle inte klara av att vara hans vän.. skulle bara vara ledsen.. blir sorgsen av att tänka på att jag inte mer får vara i hans famn.. fan vad ont det gör..

• Anonym (svårglömd)

Anonym (saknar...):
    Usch, låter jobbigt... Kan väl bara säga att det blir bättre med tiden...

Även om jag fortfarande tänker på mitt ex, så gör det inte ont...
    Hoppas du kan gå vidare snart o tänka framåt!!

Svar på tråden Är det bara jag som fortfarande tänker på sitt ex (flera år senare!!)?