Sex när man har mens?
Hej! Jag undrar hur vanligt det är att man har samlag samtidigt som man har mens? Jag har aldrig haft det men jag har kompisar som haft och jag är lite nyfiken på hur det fungerar. Är det inte väldigt kladdigt?
Hej! Jag undrar hur vanligt det är att man har samlag samtidigt som man har mens? Jag har aldrig haft det men jag har kompisar som haft och jag är lite nyfiken på hur det fungerar. Är det inte väldigt kladdigt?
Det är ju upp till var och en och vart par. Somliga har större lust under mens, andra inte. En del tycker det är äckligt och ohygieniskt, andra har inga sådana tankar. Blir väl inte mer kladd än att inte använda skydd och det går för killen i tjejen...
Dock kan det finnas en liten större risk för infektion vid samlag under menstruation.
Vi brukar lägga en stor handuk i sängen för att skydda den från blod. Oftast kommer det ändå inget på den.
Med tanke på att man inte blöder mer än nån msk blod per mens så hinner det ju inte komme så mycket blod på en halvtimme när man har sex. Dock brukar det vara någon blodstrimma på hans penis när den dras ut.
Jag brukar använda tampong strax före, det torkar upp det mesta.
Sedan kan man ju lägga nåt under om man blöder mycket, men oftast är det ju bara under en liten del av mensen då man blöder mycket.
Kram
Jag tycker att mensen typ avstannar medans man har sex... sen när man går på toa så bara forsar det. Men vi brukar lägga en handduk under vi med, för blod kommer i alla fall. Beror väl på hur mycket man blöder och det är ju induviduellt. Nackdelen med att ha sex när man har mens, tycker jag, är att jag blir mindre känslig och att min man tycker att det blir för halt. Jag får inte orgasm då jag har sex då jag har mens och det tar mycket längre tid för min man (vilket iofs kan vara en fördel
)
Föregående talare - blir du inte väldigt torr om du har tampong i före? Jag blir alldeles för torr i så fall och väldigt skör i slemhinnorna...
De få gånger jag haft sex under mens har jag i princip förblödit, så jag lagt av med sex under mens. Ioch för sig blir jag väldigt "blöt" under samlag så det forsade i princip ut blod. Inte så trevligt, så nuför tiden låter vi bli.
Med mitt ex hade jag sex under mens och det bästa var ju i duschen för då kvittade det liksom var blodet kom någonstans
Min man däremot är inte så pigg på att ha sex under mens och jag bråkar inte eftersom jag brukar vara ganska öm i magen... men nu har jag ju inte haft mens sedan 5 maj så det var ettt tag sedan
MIn sambo har lite problem med blod, men de har aldrig vart några problem under mensen....Bara han fick kodis just då så va de lugnt.
Håller med en tidigare "talare" om att mensen tycks stanna upp under tiden.
Jag skulle vilja ha sex även under mensen, men min man gillar inte alls blod och vill absolut inte ha "menssex". Tyvärr, får jag väl säga!
Det e klart man kan ha sex när man har mens*ler* oftast ökar sexlusten en hel del under den perioden=)!!!
Jag håller med som tidigare har skrivit att mensen stannar upp lite under tiden och sen efteråt kommer där en hel del men det behöver ju inte killen se då=)=) Lycka till och jag tycker nog att man kan prova iallafall om inte killen slår bakut helt!!! Kramar=)!!!
Fick tips av en skolsköterska för massa år sedan att mensvärken lättar om man har sex när man har mens. Testade och det funkade! Har ganska mycket lust under mensen. Slabbigt blir det bara första dan.
Skönt att kunna skippa skydd. Har en svart handuk i sängen så man inte en behöver tänka på att blodfläckarna inte ska gå att få bort.