• tjej 77

Tvättmedel och små barn!

Skall snart ha mitt första barn. Måste nu börja tvätta upp alla kläder etc. Vilket tvättmedel skall man använda? Går det bra med vanligt Via/Ariel eller skall man ta något som Skona eller Naturell?

• Svar på tråden Tvättmedel och små barn!
  • Lilla Linnéa

Vi kör bara med parfymfritt både när det gäller tvättmedel och sköljmedel. Spelar inte så stor roll vilket märke, men vi har Ariel eftersom jag tycker det tvättar rent bäst.

• ebben

Man kan med fördel använde ett som är godkänt av astma o allergifurbundet! de är ju parfymfria...JAG använder "vanliga" med parfym. Och det går också bra.En smaksak.

• Champagne

Jag använder Grumme flytande tvättsåpa (inbillar mig att den är skonsammare för huden och miljön än andra tvättmedel )

• Vanna

Att det är parfymfritt är viktigast. Jag använder även flytande tvättmedel (t. ex. Grumme tvättsåpa eller flytande Ariel Sensitive) för att jag har upplevt att det lättare sköljs ur eftersom det redan är upplöst, i alla fall när det gäller min tvättmaskin.

Sedan undviker jag även sköljmedel, eftersom det faktiskt aldrig sköljs ur helt och hållet, det finns mycket rester kvar av det efteråt.

• Alveline

Jag har kört med de billigaste tvättmedlen både till mig och barnen. Ingen av oss har fått reaktioner..

• Andrundrun

Här är det samma som Alveline.

• Snuttefilten

Vi kör med Neutral ,på Bvc säger dom att undvika sköljmedel i babykläderna är att rekommendera ,då sjöljmedlet kan stanna kvar i kläderna..

• Jennie Brunflo

Vi fick rådet att tvätta med vårt vanliga tvättmedel.
    Om hon sedan skulle visa sig vara överkänslig skulle vi byta.

En del är överkänslig mot Grumme, andra mot RENT, och några mot VIA.

Så det är bara att chansa och tvätta med ett märke som passar er familj.

(Vi har fått en flaska grumme och tvättat med....men fy 17, vad illa det luktar.)

• Monalisan

jag tycker det luktar jätte gott med grummetvättsåpa..=O)

• Stora

Använder Via sensitive. Ella har inte reagerat på det.

Svar på tråden Tvättmedel och små barn!