• Snusadus

Koldioxidförgiftning??

Vi har köpt en Maclaren MX3 och till den kommer regnskydd.. Men det är helt i plast.. Är det farligt att stänga in bebbe i detta skydd på promenaden?? Det sluter ju inte helt tätt men ganska.. Är jag fånig? Men jag tyckte att det såg väl tätt ut.. vill ju inte koldioxidförgifta mitt förstföddad barn.......

• Svar på tråden Koldioxidförgiftning??
  • MSI

vi har också en maclaren men av en annan modell. Där finns det ett par hål i plasten och sedan är det ganska så öppet vid benen och bakom suffletten.

Har använt det och dottern protesterade inte och lever fortfarande. Så uppenbarligen räcker luften till

• mickz

Tro inte du behöver vara orolig. De är ju flera märken å modeller som har plast regnskydd å som du själv säger dem sluter inte helt tätt.

• Snusadus

gott.. jag trodde inte att de sålde dödskammare på Babyland.. men det var ju uppe för ett par år sedan om barn som dött.....

• Catten28

det enda kan väl vara att det blir lite väl varmt för bebisen där inne, märker ni att bebisen är värmekänslig så är det ju bara att köpa ett annat regnskydd.

Älska de du kan. Rör vid de du kan nå ut till. Låt de andra gå.
Svar på tråden Koldioxidförgiftning??