• Anonym

Blödningar av minipiller?

Har ätit Mini-pe sedan efterkontrollen (ca 8 mån sen). Slutade amma för ca 2 mån sedan och fick för knappt 2 veckor sedan tillbaka mensen. Mensen höll på i 10 dgr och nu till min förvåning så har jag börjat blöda igen. Ganska rikligt också. Slarvade med två tabletter för några dagar sedan,tog dem ca två timmar senare än vanligt. Är detta en biverkning av Mini-pe eller kan mensen bli lite knäpp när kroppen "startar igång" igen? Är det någon som har ngn erfarenhet?

Ska jag blöda såhär funderar jag på att sluta med minipiller och hoppas på att jag inte blir gravid igen riktigt ännu. Vill inte börja med vanliga p-piller då jag gärna vill ha fler barn inom relativt snar framtid och det tog sån tid för min kropp att få igång ägglossning när jag slutade med p-piller.

• Svar på tråden Blödningar av minipiller?
  • Anonym

Jag äter oxå Mini-Pe!Men jag har aldrig fått nån blödning när jag glömt ett piller...oftast så tar jag inte pillret förrän morgonen efter!
    Sen verkar jag få mindre o mindre mens för varje gång,så jag hoppas att det försvinner helt!
    Jag har ätit dem i ca tre månader,men har inte haft några mellanblödningar än så länge.Men det är mycket möjligt att det är en biverkning.Hoppas det ger sig snart!

• Anonym

Mini-piller kan ge den effekten tyvärr. Alla kroppar reagerar ju olika men vissa slutar blöda helt, andra blöder massa och ofta och vissa fungerar det som vanligt för. Jag blödde inte på ett halvår ungefär sen helt plötsligt så blödde jag massa och länge. Mini-piller i all ära pga mindre hormon och grejjer men de kan ha konstig effekt. Att man tar de 2 timmar senare än vanligt har ingen effekt på blödningen och så.

• gizmolina

när jag åt mini piller.....Exultena....så hade jag min mens var 14 dag men då varade den bara ca 4-5 dagar....o var sparsam

innan jag började med dom så hade jag väldigt oregelbunden mens

hoppas på ett +
  • Anonym (trådstart)

Du anonym som plötstligt började blöda efter ett halvår: Var det endast en enstaka blödning eller fortsatte det?
    Står i valet och kvalet att sluta med pillrena. Är detta bara tillfälligt kan jag ju stå ut med blödningarna. Men fortsätter det så har ju pillret till viss del mist sin funktion. Ständig riklig mens gör ju inte underverk för sexlivet direkt...

• Anonym

TS, den blödningen höll på i 14 dagar ungefär och sen vart jag utan en vecka och sen börja jag blöda igen i 1 vecka och så höll det på lite fram och tillbaka. Men jag bytte snabbt, orkar inte ha det sådär. Räcker med en gång i månaden i vanliga fall, vill inte ha mer. Nä, ständig riklig mens gör inte underverk på något ställe, man känner sig inte direkt som den fräschaste kvinnan gående på jorden. Vänta ett slag och se och byt om det inte är övergående.

Svar på tråden Blödningar av minipiller?