• puss

köra automat, hur kul är det??

nu när bebis kommer ska vi köpa ny bil
    *lite sur för det*

hur sportig är en kombi, tänker fördomsfulla jag lite surt... men nåja, man behöver ju inte rejsa alla rödjus med bebis i bilen.

iaf, alla bra bilar jag hittar har automatlåda? det måste ju vara som att åka buss? är det verkligen nåt drag i en sån bil? har kört automat en gång, en postbil från 80-talet, inte så representativt jag vet, men inte gick det att köra om direkt...
    *huvva*

ni som kör automat, vad tycker ni??

• Svar på tråden köra automat, hur kul är det??
  • Tesse81

Kanon skönt
    Vi har en Mitsibitshi (säkert felstavat) Galant Kombi V6 och jag lovar dig, det är klös i den. Dock drar den en hel del soppa och det är väl det som är mindre bra.

P.s med en automat behöver man inte tänka så mycket och det är helt underbart.

Lycka till med bilköpet.

//Tesse

• Monstermamman

Kör man mycket i stan kan automat vara guld värt.
    Nyare bilar med automat är helt okej! Du kan som sagt inte ens jämföra mot en postbil från 80-talet.
    Skaffa en bil med ordentlig motor i så kommer du nog om!

• puss

jäkla postbil att föda mina fördomar!!

jag vill ju ha en bil med drag i, kan ju inte stå vid rölysena hela dan... funderar lite på en bmw 5-serie nånting, som jag har nu fast kombi.
    vill ha bra komfort oxå ju.
    svårt det här...

• apelsinmandarin

vi har en v70 automat, helt underbart att ha de när man har barn i bilen,...
    och visst de e inte lika roligt att köra automat som en annan sportig bil med en manuell växellåda...., men jag kör ju ändå inte som ja gjorde förr när ja har barn i bilen,vilket man nästan alltid har;)

• MSI

Funkar alldeles utmärkt tycker jag. Finns ju ofta ett sportläge också och då blir bilen lite roligare.

Vid körning i stadstrafik så kommer du märka att du alltid är snabbare än de som kör manuellt, utan att för den sakens skull behöva gasa en massa. Växlingarna sker ju så mkt snabbare med en automat (jmf med vad en "normal" förare klarar av).

• puss

apelsinmandarin, nej man kommer ju att ha bebis med sig, man får väl köra lite vettigt nu då...!

msi, är de verkligen snabbare iväg?

• MSI

puss: så upplever jag det. Automaten accelerar ju hela tiden medan manuella stannar upp när det ska växlas.

Finns ju dessutom automater där man även kan växla manuellt med "paddlar" på ratten. Då får du det bästa av två världar

• Lika C

Smidigt att köra men jag vill inte äga en automat. Många v70 hade automat såg jag när vi va på biljakt alldeles nyss. Tydligen drar automat ner priset också. Tycker dom har en tendens att gå sönder... så jag kom hem med en mörkblå passat variant kombi istället...

Svar på tråden köra automat, hur kul är det??