Blödande tandkött
Hej
Är det någon mer som har problem med blödande tandkött och vad gör ni i så fall åt det?
Hej
Är det någon mer som har problem med blödande tandkött och vad gör ni i så fall åt det?
nu är jag då inte gravid
men jag hade allt som tydde på en tjej i magen, blödande tandkött, risigt hår, illamående, flottigt hår, osv osv osv
jag borstade på som vanligt..
jag hade det hela graviteten var inte så mycket man kunde göra mer än gilla läget man ska vara mer noga mer tandhygenen när man är gravid men det vet du säket redan
borsta där fast det blöder och gör ont.. använd tandtråd.
blödningen är ju en inflammation i tandköttet.. brukar gå över om man borstar ändå. Inte FÖR hårt dock.
Ja jag har märkt det också men är bara i vecka 5. Mest på morgonen.
Tandtråd & sköljer varje morgon & kväll med Listerine (bakteriedödande munskölj) för att hålla tandköttet friskt. Fungerar finfint!
Har jag med haft i hela (änså länge) graviditeten! v 18+6 nu
Jag använder alltid tandtråd morgon och kväll, använder elektrisk tandborste som är mjuk. Ska faktiskt försöka med Listerine, har hört att det ska vara bra, tack för tipset!
Tillägger att jag inte kräks...
Jag läste att man kunde skölja munnen med vanligt vatten spetsat med havssalt...
Man kan prova att massera tandköttet oxå med fingrarna, för att öka blodcirkulationen, för då kan svullnaden gå ner.
Och sen som flera har tipsat, kan man använda munskölj, jag själv använder vanlig Dentan fluorskölj från Apoteket.
Dock slarvar jag med tandtråden, men det har funkat bra hittills ändå. Är i v15. Mamma är tandläkare, så hon lär väl skälla på mig om jag drar på mig hål i tänderna nu.
Fast så länge man inte småäter hela tiden, så ska det räcka att borsta morgon och kväll ialla fall...
Hmm, det är nog småätandet som är skurken... Äter nästan hela tiden för att bekämpa illamåendet som annars sätter in...
Massera tandköttet var en bra idé!
Man kanske kan ha med munskölj på jobbet och ha ibland? Extra och sånt innehåller ju sötningsmedel som jag inte tror är bra för fostret, eller? Nån som vet?
Jag kör med Listerine, har lätt o få inflammerat tandkött i vanliga fall oxo... Blir det för mycket så ring din tandläkare så du inte får någon kraftig inflammation.
Har använt Listerine och Colgate Sensitive några dagar nu, verkar lite bättre, blöder mindre. Tack för tipset!