• Anonym (unrar..)

starkölsfråga!

efer hur lång tid kan man köra efter en starköl?

man är runt 30-40 och väger normalt med normal längd.
    man är inte ovan vid alkohol heller!

är det okej att köra efter 2 timmar eller en timma om man druckigt långsamt?

• Svar på tråden starkölsfråga!
  • Nyfiken gul

alkohol är fortfarande alkohol hur långsamt du än dricker den.... du får ju fortfarande i dig 5.3% även om du dricker den på 2 timmar....

• Anonym (unrar..)

dra inte förhastade slutsatser snälla om att det är mig det handlar om!!

det är så att det är en vän som påstår sig kunna öra och jag säger strängt nej!!

så tack för puckot!!!

• Skrinda

Ber självklart om ursäkt för puckot! (men skicka det gärna vidare till din vän )

Eftersom du inte skrev något i stil med "en vän hävdar" och dessutom är anonym så tog jag för givet att det gällde dig själv. Absolut en förhastad slutsats och jag ber som sagt om ursäkt. Ser rött väldigt fort när det kommer till alkohol och bilkörning.

• MAN78

De flesta ligger under "nolltvå" promille en timme efter att ha druckit en vanlig starköl 33 cl. Går att jämföra ungefär med en folköl 50 cl 3,5%.

• Anonym (Man)

Ja du angående dit problem så är det väl så att man inte skall kombinera alkohol och körning eller?
    Det är så att man kan inte riktigt säga hur lång tid det tar för att förbränna alkoholen, regel är att öl tar längre tid än sprit men man får oftas i sig mera koncentrerad mängd av ren sprit när man tar en grogg.
    Man skall inte ha en tanke på att dricka och sedan köra, det finns redan så mång idioter som utsätter andra för fara med alkohol och droger.

Min motfråga är om du kör dagen efter ett kalas eller fest?

• Skrinda

Anonym man! Håller med dig till fullo! Men tydligen "får" man inte kritisera ts eftersom hon/han frågar för en kompis räkning...

Själv gick jag i taket av tråden eftersom min bästa vän kördes ihjäl av en rattfull mördare (var iofs inte imponerad av folk som kör när de druckit innan heller, men det är ju inte precis bättre nu)

• Anonym

Varför dricka en enda öl överhuvudtaget om man ska köra??? Ta en lättöl eller ställ bilen tycker jag du ska kräva av din kompis..!!

Svar på tråden starkölsfråga!