• Niquilota

Ont i urinröret efter förlossningen??

Hej!
    Jag födde vår son för 11 dagar sedan och har nu i två dagar haft jätteont i urinröret. Jag åkte till bm igår, hon tog urinprov som visade negativt och det känns inte heller som uvi. Hon trodde att det var "sveda och värk" efter förlossningen, men varför skulle det komma efter nio dagar???

Smärtan är ihållande, det värker liksom i hela urinröret och området runt omkring. Är sydd med tio stygn i mellangården från slidan bak till ändtarmen, men jag ser ju ingen anledning till att det ska börja göra ont där framme. Det är verkligen tröttsamt, när det äntligen börjar lägga sig på andra ställen så kommer det nytt på andra ... Någon som känner igen detta??

Annika

• Svar på tråden Ont i urinröret efter förlossningen??
  • Lali

JA! Det känner jag igen. En vecka efter förlossningen ungefär fick jag exakt samma smärta som du beskrev. Lämnade prov för urinvägsinfektion på MVC, men det var negativt. Det höll i sig i ca 1 1/2 vecka och försvann nästan. Nu kan det ömma lite när jag knip-tränar.

JAg funderade på om det kunde ha att göra med att jag fick kateter flera gånger? Är det nån annan som har nån bra förklaring?

• Niquilota

Det var ju skönt att höra att någon känner igen sig! Höll på att bli knäpp av denna ihållande smärta idag, nu ikväll har det lugnat sig lite på några Panodil.

Jag fick själv ingen kateter, men de tappade mig under förlossningen. Har tänkt på det men tror inte att det kan ha så stor betydelse, men vad vet jag?

Tänker avvakta över helgen och blir det inte bättre så blir det gynakuten för det är smärtsamt och jobbigt. Märkligt att inte fler har råkat ut för detta, frågade distriktssköterskan idag också och hon hade aldrig hört talas om det.

Någon annan??
    Annika

• Eva77

Hej! hade ont jätte länge efter min förlossning, kändes som om jag var förstörd. Kändes jättekonstigt när jag kissade,men det blev bra efter en månad ungefär. Hade kateter i 1 vecka efter min förlossning så jag tror att det var därför jag hade sådana problem. Blev även klippt så det gjorde väl sitt. Men som sagt det blev bra, så du behöver nog inte oroa dig. Eva

• Bea78

Förlåt...såg nu att det var en son du fått.....*pinsamt*

• FruSöderström

Jag hade precis samma problem, för mig kom det inte heller direkt, utan efter nån vecka. Det gick över ganska snabbt för mig, komme rinte ihåg exakt när men absolutinte längre än 2 månader.
    Hoppas det blir bättre för dig!

• CeeJay

Hade precis som du och det gick över efter ca 2 månader *suck*
    På mig berodde det troligen på bristningar i urinröret efter många och kraftlösa krystningar.
    Håll ut - det går över.
    *grattis till sonen*

• Niquilota

Tack för era svar!

Nu visade det sig att trots negativt svar på stickan så hade jag kraftig växt av bakterier i urinen när jag äntligen fick svar på odlingen i måndags. Att det ska ta sån tid (6 dagar)! Kissade blod i måndags och fattade då att något var riktigt fel ... Nu har jag fått penicilin och det börjar lugna sig lite.

Man undrar ju vad det är för fel när ingen inom sjukvården kan ge något svar och man bara får ondare och ondare, så jag blev så glad när det visade sig att det var uvi. Dessvärre verkar det som om sonen får mer ont i magen nu när jag äter penicillin. Någon som känner igen det??

Annika

• Erika

Samma problem här!! Smärtan kom efter ca 1 vecka och försvan ca 2 veckor efter det!

mvh Erika

Svar på tråden Ont i urinröret efter förlossningen??