Amningsinlägg?
skulle vilja höra erfarenheter av amningsinlägg. Vilka är bra och vad är billigt och vad är dyrt?
Har jag förstått rätt att man liksom fäster de på BH:n i kupan?
skulle vilja höra erfarenheter av amningsinlägg. Vilka är bra och vad är billigt och vad är dyrt?
Har jag förstått rätt att man liksom fäster de på BH:n i kupan?
Jag tyckte bäst om Natusan.....men kommer inte ihåg vad dom kostade.
Jag har bara använt Nautusan, de kostar 35-40kr. På nätterna brukar jag använde handduk så jag slipper bhån. Du lägger inläggen innanför kupan. Det finns även tyginlägg, de är helt OK.
jag använder natusan.. de kostar ca 40kr, men jag läcker ganska myxcket så jag får byta ofta.. och därför räcker ett paket bara en vecka. jag gör som VÅRLÄNGTAN.. använder handduk på natten för att slippa bh..
Använde också natusan och tyckte de var bra.
Jag använder thermoBaby eller vad den nu heter, den är i alla fall köpt på Babyproffsen. Fungerar jättebra. Kostar 119 kr för 70 st.
Har inte tänkt på att använda handduk på natten, men i och med att min dotter sover hela natten samlar jag på mig ganska mycket mjölk. Tror då att det skulle rinna ut ganska mycket. Använder bh + inlägg.
Om man har såriga bröstvårtor rekomenderar jag de som finns i en rosa låda, franskt namn (kommer tyvärr inte ihåg vad de heter), finns på babyproffsen. De är ganska dyra, men fastnar inte alls i såren! Tyvärr blev de lätt synliga eftersom det lätt blev veck längs kanten, men med natusan och dyl. såg det ju däremot ut som man hade en jättestor utbuktande vårtgård...
Bättre att satsa på en vadderad amningsbh för att dölja inläggen..
Jag använde sådana ovan och natusans hudfärgade
Hittade på en sida med babyprodukter (boosieboo tror jag), de hade nån slags amningsinlägg i silikon.. fattar inte hur det funkar.. men gör det det så verkar det ju bra..
Jaa, Snusis.. det är nog sådana jag menar (Thermobaby)
jag har oxå natusan,, 50st för max 40spänn... på natten har jag en carefix top fr apoteket m inlägg!
Natusan är billiga, men de syns väldigt mycket genom tröjorna, det ser ut som om man har gigantiska bröstvårtor som sticker ut. Mer diskreta inlägg fann jag på babyland , märket medela. Jag använder inte inlägg så mycket. På natten har jag handuk..
natusan här också men hittade inlägg på coop som var billigare, deras eget märke. De är dock inte så tjocka så uppsugningsförmågan är kanske inte den bästa.
Använder en lätt vadderad amningsbh så slipper man inlägg som syns igenom
Fick några nya inlägg, kommer tyvärr inte ihåg va de hette men de finns gratis i pampers gratis låda som man bla kan hämta ut på babyprofsen
Jag använder oxå natusan.
Ett bra tipps för att slippa bh på natten är att ha carefix toppen från apoteket som Evan83 säger. Den e till för kvinnor som har forstorat brösten eller för mammor som ammar. Den e jätte skön faktiskt. Kostar typ 75:-