• Sallisen

Hittar in kvittot till mobilen - hur få gratis service?

Jag köpte en ny mobiltelefon i januari. Nu har den gått sönder och jag skulle behöva lämna in den på service. Antar att jag har ett års garanti på den?!

Iaf, jag hittar inte kvittot!!!!! Jag har prydligt lagt in kvittot på makens mobiltelefon köpt nästan samtidigt i pärmen för viktiga kvitton, men mitt eget kvitto hittar jag ingenstans... *suckar djupt*

HUR får jag service på mobilen utan att det kostar skjortan? Kan jag på nåt vis bevisa att jag köpt mobilen där, utan kvittot? Mobilen är köpt på The Phone House.

Jag tog den på avbetalning, så jag har ju fakturorna kvar - hjälper det?

Eller måste jag stå för hela kostnaden själv? Vad kan det i så fall gå på, nån som har erfarenhet?

Det är en SonyEricsson W550i.

• Svar på tråden Hittar in kvittot till mobilen - hur få gratis service?
  • Sallisen

"Hittar INTE kvittot" ska det ju stå i rubriken förstås!!! *suck igen*

• jennyfannyemil

Om du vet inköpsdatum så bör butiken ha kvar sin kopia där även IMEI numret borde stå med.
    Ring dem och fråga.

• Sallisen

jennyfannyemil

Jag vet datumet! :) Så det kanske finns hopp? Jag ska ta och kontakta dem, det är ju värt ett försök! Jag måste ju bara ha en mobil som fungerar, men det är ju bättre om jag får den fixad på garantin istället för att behöva stå för det själv...

Tack för tipset!!!

• Jossebell

du har inte lagt det med kontraktet för abonnemanget? (förlägningen)Jag tycker du ska tala med the phone house kanske kan de godta kontraktet som bevis för att du köpt telefon där. Om den är operatörslåst så har de gjort en imeiregistrering och då kan de se om de har sålt telefonen (gäller om det är telia iaf)

• Sallisen

Vad är ett IMEI-nr nu igen? *trött*

• apelsinmandarin

de e bara att gå till affären så skriver dom ut ett nytt kvitto...

• Sallisen

Jag tog ett nytt abonnemang (Comviq Knock Out). Jag antar att den är operatörslåst.

• Jossebell

IMEInr är det nummer som står i telefonen under batteriet eller på kartongen som börjar med 35xxxxxxxx 15 siffror

• Sallisen

Jossebell

Jamenvisst, så var det ju! *känner mig dum*

• Jossebell

vadå dum, jag skulle nog inte ha en aning om det inte vore för att jag jobbar med sånt hela dagarna

• Sallisen

Jossebell

:) Men jag är ganska intresserad av tekniska prylar och så, så jag VISSTE ju egentligen vad det var... kom bara inte ihåg! :)

Skyller på några timmars solande, blir lite trött i huvudet då! ;)

Jag kom på att jag ju har lådan kvar, på den står ju också IMEI-numret, jag har kvar allt utom själva kvittot.

• MeandHim

Dom kan skriva ut kvittot i affären, även om det inte är så populärt från deras sida. Är det nåt tekniskt fel på den lagar dom den utan att du får betala. Om det är nåt annat, förslitning eller fuktskador osv dåfår du betala själv.

Svar på tråden Hittar in kvittot till mobilen - hur få gratis service?