• Majalaja

Ni med Britax/Römer Baby Safe plus, se hit!

Jag undrar om det finns någon alternativ bältesfastsättning på denna stol så att den passar även bilar med kortare bälten. Typ som på Rock-a-toten, där man kan välja att dra bilens midjebälte även UNDER själva stolen vid behov...nån som testat?

Undrar också om ni är nöjda med denna stol eller om ni skulle ha valt en annan i dag? Är den smidig att bära omkring på? Tung? Funkar solskyddet bra? Berätta!!

• Svar på tråden Ni med Britax/Römer Baby Safe plus, se hit!
  • lycra

jag skulle inte mixtra med bältet, såvida det inte står i bruksanvisningen att du kan göra det på ett annat sätt.

vi var nöjda med den, visst den är juh lite klumpig.. rock-a-toten är nog smidigare men annars var vi jättenöjda.. sonen använde den tills han var 1 år.

• Majalaja

Jag har ju inte köpt den än...har alltså ingen bruksanvisning, det är därför jag undrar om ni som har stolen vet om det går att göra så?

• fija001

Jag har den och jag frågade i affären om det fanns alternativ bäsltesdragning. Det gjorde det inte sade dem. Jag har inte kollat i instruktionsboken iofs men det finns inga "öglor" för annan dragning som det gör på aktas och andra stolar.
    På det stora hela är jag toknöjd men den är lite klumpig att bära tycker jag.

Svar på tråden Ni med Britax/Römer Baby Safe plus, se hit!