• Anonym (undrar..)

ni som röker under graviditeten.. undrar en sak som ni kanske vill svara på?

Satt här o funderade lite på detta med rökningen o graviditeten..
    många säger att de röker bara 3 till 5 st cigg om dagen och då undrar jag om det finns de som röker 15+ ??

Tycker jag hör många som röker såå lite o då kan man tycka attdet inte e såå farligt igentligen för de e så lite men jag tycker de borde finnas de som röker mer..

var gärna anonym.. för annars kommer väl moralltanterna med pekpinnarna...

Jag kan tillägga att jag röker o ska snart födda o har hittils inte haft ett enda problem utan magen växer som den ska o barnet växer som det ska.. e tom lite större där inne !!!

• Svar på tråden ni som röker under graviditeten.. undrar en sak som ni kanske vill svara på?
  • bebba

"Jag kan tillägga att jag röker o ska snart födda o har hittils inte haft ett enda problem utan magen växer som den ska o barnet växer som det ska.. e tom lite större där inne !!! "

Barnet kan ju må dåligt för det?
    Risken för PSD är ju betydligt större om man röker.. Ett exempel bara!

• Anonym (rökte oxå.)

Jag har rökt när jag väntat mina 3 barn, med första väldigt lite, med andra ca.5-10/dag och med min yngsta ca.10-15, visst har man haft ångest över att man rökt, men jag har faktiskt inte kunnat sluta! Vill inte höra: MAN KAN OM MAN VILL... Det kan finnas många orsaker kanske att man inte kan sluta. Alla vet att det inte är bra... Även jag har fått stora barn, 4kg+.

• Anonym

Min kompis rökte 2 paket cigg om dagen när hon va gravid...

• evaviola

Jag är i v17 och röker lite olika. Ibland "bara" 4 om dagen, ibland 10+. Än så länge är det lite tidigt att se på magen om bebben växer som den ska, dock ska vi på UL i mitten av Augusti.

• Mej 70

Åhhh...jag har aldrig rökt och kan därför inte sätta mig in i eran situation...men jag bara tänker att när jag ser på min lilla prins så skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag hade utsatt honom för något sådant...att han skulle ha mått dåligt därinne pga mig....

• Anonym

När jag väntade min son så rökte jag nästan ett paket om dagen. Jag gick ner i styrka på cigaretterna - från Marlboro till Vita Blend. Min son föddes 2 veckor innan BF och vägde 4890 gr och var 54 cm lång. Ingen liten kille med andra ord. Jag vet (som alla andra) att det inte är bra att röka, men jag klarade inte att sluta.

• pjoskmamman

skamligt nog rökte jag genom båda mina graviditer men hade turen att få två helt friska barn- jag har ingen ursäkt för det- jag minskade från ett helt till ca ett halvt paket men på slutet ju större jag blev brukade alltid samvetet dyka på mig så det blev mest tre bloss på en cigg- för sluta helt har jag inte lyckats med.- min barnsmorska hade fött fem barn och rökt hela tiden- om man kan är det ju bra att minska men att bli tvingad till det löser nog inget. kram

• Anonym (Rökare)

Jag rökte under hela min graviditet. Inge fel på min son för det. Jag har inge dåligt samvete för det.
    Är själv uppvuxen av rökande föräldrar, det är inge fel på mig heller.

• Anonym

Jag rökte ca 15 cigg om dagen, inget fel på min lilla.

• Anonym

Om man ser på alla som är födda på 60 och 70-talet så borde vi alla vara missbildade med den information som nu går ut om rökning. Min mamma och säkert fleras mammor rökte när de var gravida, säkert så drack de alkohol också.
    Jag har inga fel pga min mammas rökning. Det kan blir missbildningar av rökning, men det kan även bli missbildningar om man är en icke rökare (som jag).

Svar på tråden ni som röker under graviditeten.. undrar en sak som ni kanske vill svara på?